Ako dopadne náraz áut, ktoré delí 20 rokov? Pre to staré katastrofou

09.11.2016 12:00

Americká organizácia IIHS uskutočnila nárazový test dvoch Nissanov. Jedného nového a druhého vyrábaného od roku 1992. Výsledky sú poučné a dokumentujú obrovský pokrok v pasívnej bezpečnosti. Buďte si istí, že v starom Nissane Tsuru by ste sedieť nechceli.

Výsledok neprekvapil. Kým z Nissanu Versa by...
Výsledok neprekvapil. Kým z Nissanu Versa by vodič vystúpil po zrážke po vlastných, v Tsuru by mal len malé šance na prežitie. Autor: IIHS

Americká organizácia pre bezpečnosť cestnej premávky IIHS, uskutočňuje rôzne skúšky vozidiel. Väčšinou crashtesty tých nových. No občas si nájde čas aj na „tematické“ nárazové skúšky. Nedávno napríklad porovnala bezpečnosť populárnych amerických Pony Cars, či zmenila metodiku skúšok, aby ukázala, že vozidlá sú konštruované výhradne pre oficiálne parametre testov. Stačí mala zmena, a začnú sa diať veci. A teraz tu máme poučný test čelnej zrážky dvoch áut, ktorých konštrukciu delí viac ako dvadsať rokov.

Počas nárazu došlo v Nissane Tsuru ku kontaktu...
Počas nárazu došlo v Nissane Tsuru ku kontaktu hlavy figuríny s čelným sklom. Ešte predtým narazila figurína hrudníkom do zdeformovaného volantu. Autor: IIHS

Proti sebe postavilo IIHS dva sedany – Nissan Versa modelového roku 2016 a Nissan Tsuru modelového roku 2015. Obe vozidlá sú teda nové, lenže pozor, Tsuru, ponúkané v Mexiku je na trhu prakticky bez zmien od roku 1992. Ide o najlacnejší Nissan, aký si môžete v tejto krajine dopriať. Nemá airbagy ani ABS. Versa je zas najlacnejším Nissanom v USA a jeho konštrukcia je podstatne novšia. Takže morálne sú tieto autá vzdialené minimálne dve dekády. Absolvovali crashtest pri rýchlosti 64 km/h s 50-percentným prekrytím. A výsledok?

Asi nebudete prekvapení, že kým kabína Versa ostala kompaktná, takmer bez poškodení a zádržné systémy vrátane airbagov sa postarali o ochranu vodiča, Tsuru zaznamenalo obrovské deformácie interiéru. Versa sa doň jednoducho „zahryzla“. Hlava figuríny sa navyše stretla s čelným oknom, keďže bezpečnostné pásy nestačili udržať telo vodiča na mieste. Podľa IIHS by vodič neprežil, alebo by mal veľmi vážne zranenia. Test však vypovedá nielen o pokroku v oblasti pasívnej bezpečnosti, ale aj o rozdielnych bezpečnostných štandardoch na jednotlivých trhoch.

Kým Američania, Európania alebo Japonci si kupujú autá splňujúce najnovšie bezpečnostné normy, v Mexiku alebo Indii sú k dispozícii stále modely bez základných bezpečnostných prvkov.

IIHS: Nissan Versa vs
		Nissan Tsuru - crash
		test
IIHS: Nissan Versa vs
		Nissan Tsuru - crash
		test
+13IIHS: Nissan Versa vs
		Nissan Tsuru - crash
		test

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#náraozový test #IIHS #crashtest
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
3. 7. 2017zdraženie1.062 €zdraženie1.240 €
26. 6. 2017zlacnenie1.061 €zdraženie1.236 €
19. 6. 2017zlacnenie1.063 €zlacnenie1.235 €
12. 6. 2017zlacnenie1.074 €zlacnenie1.239 €
5. 6. 2017zlacnenie1.085 €zlacnenie1.252 €
29. 5. 2017zlacnenie1.103 €zlacnenie1.267 €
22. 5. 2017zlacnenie1.111 €zlacnenie1.275 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk