VW môže odštartovať 'zvolávačku' 1,6 TDI. Úpravu má schválenú

, 15.11.2016 16:00
VW - motor TDI oprava
Volkswagen bude musieť len v Európe zvolať 2,8 milióna áut s motormi 1,6 TDI. Zákazníkov bude o termíne návštevy servisu informovať individuálne. Autor:

Po vozidlách zasiahnutých aférou Dieselgate s motormi 2,0 TDI môže spustiť nemecký koncern aj úpravy modelov s motorom 1,6 TDI. Nemecké úrady jeho technické riešenie konečne schválili. Pôjde o 2,6 milióna áut.

Nemecký úrad pre motorové vozidlá KBA dal automobilke Volkswagen povolenie k technickým úpravám ďalších zhruba 2,6 milióna áut s naftovými motormi 1,6 TDI (EA 189), ktoré boli zasiahnuté emisným škandálom Dieselgate. Doteraz sa počet áut, ktoré mohla firma začať zvolávať, pohyboval na 5,6 milióna kusov a týkal sa výlučne väčších agregátov 2,0 TDI. Na celom svete sa však aféra týka až 11,5 milióna naftových vozidiel. V Európe je ich zhruba 8,5 milióna.

Volkswagen už dávnejšie uviedol, že majitelia áut budú o úpravách informovaní individuálne a dostanú pozvánku k návšteve servisu. A zvolávaciu akciu už v priebehu roka aj odštartoval. Kým v prípade motora 2,0 TDI však stačí k zosúladeniu emisných parametrov len aktualizácia softvéru, pri agregátoch 1,6 TDI budú nutné zložitejšie úpravy, vrátane hardvéru, ktoré koncern predostrel nemeckým úradom už vlani v novembri. Až teraz však došlo k ich schváleniu.

Úprava motora 1,6 TDI EA189 bude spočívať v...
Úprava motora 1,6 TDI EA189 bude spočívať v použití jednoduchého usmerňovača vzduchu v saní pred váhou vzduchu, zvýšení podielu recirkulovaných výfukových plynov a softvérovom zvýšení vstrekovacích tlakov. Autor: VW

Okrem preprogramovania riadiacej jednotky dostanú motory takzvaný usmerňovač vzduchu. Je to sieťka v saní pred váhou vzduchu, ktorá zmenší priemer sacieho potrubia za filtrom až o 40 %. Ide teda o umelé „priškrtenie“ motora, ktoré má priniesť zníženie vírenia vzduchu a tým aj spresnenie údajov o jeho hmotnosti pri vstupe do valcov. To je veľmi podstatné, pretože nesprávne údaje vedú k väčšiemu objemu vzduchu, a teda aj prebytku kyslíka vo valcoch, čo spôsobuje pri spaľovaní nárast hodnôt NOx.

Dôjde tiež k zvýšeniu vstrekovacích tlakov, čo vytvorí homogénnejšie a rýchlejšie rozprášenie nafty vo valci. Zmena softvéru sa zas postará o zvýšenie objemu recirkulovaných plynov. Volkswagen tvrdí, že úprava neovplyvní výkon, spotrebu ani hluk motora. Podľa neoficiálnych informácií z USA a Európskej komisie však hrozí riziko zníženia životnosti motora. Tieto ale neboli zatiaľ nijako potvrdené.

Každopádne, Volkswagen prehlásil, že väčšinu z 8,5 milióna zvolávaných vozidiel v Európe bude možné opraviť ešte do konca roka. V USA budú napriek menšiemu počtu dotknutých áut finančné dopady pre koncern VW omnoho väčšie. Po dohode s americkými úradmi bude musieť firma vynaložiť 16,5 miliardy dolárov, najmä na odkúpenie vozidiel s klamlivým softvérom a ďalšie na kompenzácie majiteľom áut a pokuty. Automobilka odmieta výzvy Európskej komisie, aby podobné náhrady poskytla aj v Európe.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Volkswagen #VW #zvolávacia akcia #dieselgate
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek