Tesla 'zlacňuje'! Ale len v Nemecku. Chce využiť dotáciu

Nemci schválili po dlhých rokoch dotácie na nákup elektromobilov. Lenže je tu strop 60 000 eur. Na drahšie ekoautá si štvortisícový bonus uplatniť nemôžete. A Tesla S je drahšia. Musk prichádza s riešením. Luxusný elektromobil oholil na kosť. Ale len naoko.

21.11.2016 16:00
Tesla Model S - 2016 Foto:
Nová najlacnejšia verzia Tesly S pre Nemecko sa vzdá hlavne elektronických prvkov. Napríklad aj navigácie. Takže bude mať nárok na dotáciu. Lenže všetko možno neskôr dokúpiť.
debata (7)

Nemci ponúkajú od tohto roku dotáciu na nákup ekologických áut. Zákazníci si môžu odpočítať z ceny nového elektromobilu 4 000 a z hybridu 3 000 eur. Lenže ani táto podpora nie je bezbrehá. Týka sa len modelov s cenou do 60 000 eur. Kým pre Nissan Leaf, Renault Zoe či BMW i3 to problém nie je, pre Teslu áno. Jej najlacnejší model Tesla S 60 stojí 69 400 eur. Prípadní záujemcovia tak s bonusom rátať nemôžu. Vlastne až doteraz.

Tesla prichádza s novou základnou verziou, ktorá sa akoby mávnutím čarovného prútika dostane tesne pod maximálny cenový limit. Trik spočíva v chudobnejšej výbave. Novinka sa vzdá navigácie, parkovacej kamery, digitálneho rádia, monitorovania jazdných prúdov, parkovacích senzorov, diaľkového ovládania garáže či elektrických sklopných zrkadiel. Výkon klesne na 80 %. Lenže čo je to za Teslu bez prvkov, ktoré môžete mať pomaly v aute nižšej triedy? Americký výrobca elektromobilov na to myslel.

Nový model Tesla 3, ktorý by mal vstúpiť na trh... Foto: Tesla Motors
Tesla Model 3 - 2017 Nový model Tesla 3, ktorý by mal vstúpiť na trh v druhej polovici budúceho roka, sa do cenového limitu zmestí s veľkou rezervou. Stáť má od 35 000 eur.

Keďže väčšina odobratých prvkov má softvérový základ, môžete si ich dokúpiť dodatočne v pakete Comfort za 5 200 eur a ďalších 4 000 investovať do softvérového zvýšenia výkonu na pôvodných 100 %. Ak vám je málo 60 kWh energie v batériách, za ďalších 4 000 eur vám Tesla zvýši ich kapacitu na 75 kWh. Tá je totiž obmedzená tiež len softvérovo. Počet článkov v aute zostal. Má to iba jeden háčik. Podľa nemeckej dotačnej politiky musí 50 % dotácie zaplatiť zahraničný výrobca sám.

Keďže však Tesla ochudobnila novú verziu zväčša softvérom, nemal by to byť pre ňu problém. Môžeme teda očakávať, že Nemci začnú nakupovať vo veľkom „lacnú“ Teslu a dodatočne investujú do jej aktualizácie, ktorá ju privedie na roveň štandardných verzií. Uvidíme, ako sa k takejto špekulatívnej ponuke postaví samotné Nemecko. Na druhej strane to len ukazuje, že každá regulácia trhu prináša so sebou aj takéto praktiky. Či už ide o dotáciu elektromobilov, šrotovné, alebo u nás z minulosti dobre známu prestavbu luxusných áut na úžitkové.

© Autorské práva vyhradené

7 debata chyba
Viac na túto tému: #Tesla S #Tesla #Tesla Motors
Články podľa značiek