NHTSA spomína konkrétne zobrazovanie videa a fotografií, písanie textových správ alebo načítavanie internetových stránok. Nové nastavenie by malo fungovalo aj v prípade prepojenia s multimediálnym systémom vozidla, ktorý by mal byť jediným spôsobom, ako mobil v aute vôbec používať. Po spojení by smartfón prešiel do vodičského režimu, len čo by sa vozidlo pohlo alebo by malo zaradenú rýchlosť. To by však znamenalo, že telefón by potreboval informácie z riadiacej jednotky vozidla.
Samozrejme, takéto riešenie by nemuselo fungovať alebo by fungovalo jedine v prípade, že je vozidlo vybavené potrebným softvérom. Preto NHTSA navrhuje, aby sa dal vodičský mód aktivovať aj manuálne. Tu však naráža návrh na svojvôľu samotných šoférov. Vodiči by jednoducho nemuseli mód aktivovať. Pomôcť by mohla jedine represia v podobe pokút. Zatiaľ však návrh NHTSA nezabieha do takýchto extrémov. Nejde o zákon, ale len o odporúčanie výrobcom smartfónov.
Organizácia upozorňuje, že takýto režim by nebol potrebný, ak by boli vodiči zodpovední a počas jazdy telefóny nepoužívali. To je však fikcia. Je teda možné, že sa podobnej právnej úpravy dočkáme, podobne ako to bolo v prípade multimediálnych zariadení vo vozidlách, pri ktorých nie je možné sledovať televíziu alebo prehliadať internetové stránky počas jazdy.