Pavučina emisnej aféry Dieselgate sa rozrastá. Úrady vyšetrujú už aj Porsche. Pritom nafta hrá v jeho prípade druhé husle. Lenže používa motory Audi. A tie nie sú mimo podozrenia.
Foto: Porsche
Dodávky naftových motorov Audi pre Porsche sú predpokladom, že aj v týchto luxusných autách sa mohol objaviť softvér kamuflujúci skutočný objem vypúšťaných škodlivých emisií NOx.
Spolkový úrad pre motorové vozidlá KBA uskutočňuje vyšetrovanie v Porsche v súvislosti s aférou Dieselgate. Snaží sa zistiť, či slávny nemecký výrobca športových áut nepoužíval softvér, ktorý umožňuje manipuláciu s výsledkami meraní emisií výfukových plynov. Porsche totiž patrí do koncernu Volkswagen. Táto správa je ďalšou ranou snahám zotaviť sa zo škandálu, odhaleného vlani na jeseň.
KBA preveruje softvér, ktorý meria uhol volantu automobilu. Podľa podozrení mohol tento algoritmus zistiť, či je vozidlo práve v laboratóriu, a na základe tejto informácie prepnúť motor do režimu, keď vypúšťa menej škodlivých emisií než za bežných jazdných podmienok. Porsche obvinenia odmieta. Hovorca automobilky uviedol, že pohyby volantu neboli použité na detekciu toho, či vozidlo práve prechádza emisnou kontrolou.
„Nič také sa pri vozidlách Porsche nikdy nerobilo.“ Podľa agentúry Reuters nemecký výrobca s úradom KBA spolupracuje. Až výsledky však ukážu, či má Porsche čistý štít. Vzhľadom na použitie motorov z dielne Audi mohlo byť do škandálu zatiahnuté aj bez jeho vedomia. Je ale pravdou, že v USA už predávať naftové modely nemôže.