Novinári testovali motory v priebehu roka, a to v rôznych podmienkach. Skúmali pružnosť, výkon, hlučnosť aj spotrebu paliva. Výsledky sú prekvapujúce. Napriek americkému pôvodu súťaže sa totiž po prvýkrát od roku 1995 neumiestnil v skupine najlepších ani jeden jediný 8-valec. Teda koncepcia, ktorá patrí k americkému automobilovému priemyslu ako socha Slobody k New Yorku. Radikálny downsizing európskeho typu síce za Atlantikom nevíťazí, ale objem a počet valcov idú predsa len nadol. Naopak, pribúda preplňovaných motorov a hybridných sústav.
Riaditeľ Wards Auto za obsah Drew Winter k tomu hovorí: „Výrobcovia vidia elektrifikáciu, preplňovanie a downsizing ako kľúčové momenty pre znižovanie spotreby paliva.“ Víťazov uvádzame v abecednom poradí podľa toho, v akom aute boli motory zabudované.
BMW M240i – preplňovaný trojlitrový radový 6-valec
Tento agregát očaril porotu presvedčivým výkonom, obrovským krútiacim momentom 500 a zároveň spotrebou. Počas dvanástich dní intenzívnych testov dosiahli v reálnej premávke priemer len deväť litrov. To bolo menej ako pri niektorých preplňovaných štvorvalcoch.
Chevrolet Volt – elektromotor + 1,5-litrový 4-valcový range extender
Elektromobil s predĺženým dojazdom bodoval už vlani. A tento rok úspech zopakoval, napriek početnejšej konkurencii. Wards Auto tvrdí, že má jeden z najinovatívnejších pohonov vôbec. Ocenili 85-kilometrový elektrický dojazd aj tichú prevádzku.
Chrysler Pacifica Hybrid – 3,6-litrový 6-valec + 2× elektromotor
Prvé plug-in hybridné MPV z USA bodovalo vďaka nízkej spotrebe (7,8 l/100 km), čisto elektrickému dojazdu do vzdialenosti 53 km, ale aj dokonalým zabudovaním hybridnej sústavy, ktorá nijako neznižuje úžitkové hodnoty tohto praktického rodinného vanu.
Ford Focus RS – 2,4-litrový preplňovaný 4-valec
Ostrý Focus RS prekvapil nielen štvorkolkou, ale aj svojím presvedčivým 4-valcom 2,3 EcoBoost. Wards Auto tvrdí, že nemá žiadne slabé stránky a že žiaden iný motor nebol v tomto roku taký „vzrušujúci“ ako práve tento. Jeho 320 koní má jednoducho čaro.
Honda Accord Hybrid – 2,0-litrový 4-valec + elektromotor
Podľa Wards Auto ponúka kombinácia dvojlitrového 4-valca Hondy Accord v kombinácii s elektromotorom najlepší pomer medzi výkonom a spotrebou. Jeho krútiaci moment 315 Nm už od 2 000 otáčok. Napriek tomu, že hybridný model akceleruje na stovku za 6,9 sekundy, z nádrže si na 100 km nemusí potiahnuť viac ako päť litrov benzínu!
Hyundai Elantra Eco – 1,4-litrový preplňovaný 4-valec
Tento agregát dokazuje, že aj v lacnom aute môže byť prítomná moderná technika. Napríklad integrované výfukové potrubie či dva chladiace okruhy. Výsledkom je presvedčivý záťah, daný maximom krútiaceho momentu už od 1 400 otáčok za minútu, a nízka spotreba paliva. Priemerne len 5,8 litra benzínu.
Infiniti Q50 – 3,0-litrový preplňovaný vidlicový 6-valec
Porotcovia ocenili mohutný záťah. Tvrdia, že tento 6-valec má obrovskú výkonovú rezervu, a pritom vie jazdiť na 10,2 litra benzínu na 100 km. Je tiež príkladne kultivovaný, ale keď treba, dokáže auto vystreliť okamžite vpred.
Mazda CX-9 – 2,5-litrový preplňovaný 4-valec
Mercedes-Benz C 300 – 2,0-litrový preplňovaný 4-valec
Tento motor tiež vyniká jemnosťou a presvedčivým záťahom od nízkych otáčok. Tak napríklad maximum krútiaceho momentu poskytuje už pri 1 300 otáčkach za minútu. Takže po stlačení plynu máte pocit, akoby ste mali pod kapotou aspoň 3-litrový 6-valec.
Volvo V60 Polestar – 2,0-litrový 4-valec preplňovaný turbom a kompresorom
Ostrý model Volva šokoval najmä litrovým výkonom 133 kW, čo je vôbec najvyšší litrový výkon v histórii motorov v tejto súťaži. Celkovo ich má teda 266, čo znamená obrovskú silu. Kompresor sa pritom stará o dostatok krútiaceho momentu už od nízkych otáčok.