Volvo obrátilo XC60 na strechu. Testy boli drsné

Nové švédske SUV má naplánovanú veľkú kariéru. A tak ako všetky Volvá musí aj ono potvrdiť povesť špičkovej bezpečnosti. V Göteborgu na testoch naozaj nešetrili. Volvo XC60 podstúpilo drsné skúšky odolnosti. Pozrite si videá.

16.03.2017 12:00
Volvo XC60 - 2017 Foto:
Ešte pred spustením predaja ukazuje volvo náročné skúšky tuhosti karosérie. Nové XC60 sa nevyhlo ani niekoľkonásobnému pretočeniu na strechu. Všetko bez zranenia posádky.
debata

Volvo predstavilo nové SUV XC60 na autosalóne v Ženeve. Ide o jeho vôbec najdôležitejší model. Tvorí totiž až 30 % globálnych predajov švédskej značky. Zaváhanie novej generácie je jednoducho vylúčené. Zákazníci majú dostať to, na čo sú zvyknutí. A zvlášť veľkú „porciu“ bezpečnosti, ktorá sa s Volvom spája viac ako pri iných značkách. Novinka je preto vybavená najnovšími asistenčnými systémami. Niektoré z nich majú v XC60 dokonca premiéru.

Napríklad autonómne brzdy City Safety, rozšírené o asistent riadenia Oncoming Lane Mitigation, ktorý dokáže zasiahnuť v prípade hroziacej čelnej kolízie tým, že upraví smer. Podobné zásahy do riadenia využije monitoring slepého uhla (BLIS) v prípade nevhodného preraďovania sa do vedľajšieho prúdu obsadeného iným vozidlom. Za príplatok možno bezpečnostný arzenál rozšíriť o systém poloautomatického riadenia Pilot Assist, ktoré prevezme riadenie na dobre značených cestách do rýchlosti až 130 km/h a tiež v nudných v kolónach.

Volvo XC60 absolvovalo aj testy čelného nárazu... Foto: Volvo
Volvo XC60 - 2017 Volvo XC60 absolvovalo aj testy čelného nárazu rýchlosťou 56 km/h a rýchlosťou 64 km/h pri čelnom náraze s 25 % prekrytím.

Lenže sama elektronika nestačí. Podstatná je aj pasívna bezpečnosť, teda schopnosť auta absorbovať kinetickú energiu nárazu a posádku udržať v bezpečí kabíny. Volvo to dobre vie, a preto išlo pri svojich interných crashtestoch nad rámec požadovaných testov. Dokumentuje to sériou fotografií a videami. Tuhosť karosérie preverovalo napríklad prevrátením vozidla pri rýchlosti 50 km/h. Ako vidieť, napriek niekoľkonásobnému otočeniu na strechu ostal priestor posádky neporušený a nedošlo ani k dotyku hláv vodiča a spolujazdca s pevnými časťami karosérie, ani k vzájomnému kontaktu.

Podobne úspešne dopadli testy čelného nárazu rýchlosťou 56 km/h a rýchlosťou 64 km/h pri čelnom náraze s 25 % prekrytím. Kabína ostala vždy neporušená, aj keď sa prekážka „zahryzla“ hlboko do prednej časti. Je isté, že Volvo mieri s novým modelom k najvyššiemu, 5-hviezdičkovému, hodnoteniu v európskych crashtestoch Euro NCAP aj k zisku titulu TOP Safety Pick+ v amerických bezpečnostných skúškach tamojšej organizácie IIHS. To by bola dobrá reklama ešte pred spustením predaja, ktorý je naplánovaný na leto tohto roku.

Volvo XC60 - 2017
Volvo XC60 - 2017
+28Volvo XC60 - 2017

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Volvo #Volvo XC60 #crashtest
Články podľa značiek