Vývoj automobilov neustále napreduje, a to nielen pokiaľ ide o motory, prevodovky alebo podvozky. Výrobcovia musia zdokonaľovať všetky súčasti vozidiel, aby dokázali prilákať zákazníkov. Jedným z elementov, ktoré v súčasnosti dokážu pomôcť pri rozhodovaní o kúpe daného modelu, je druh svetiel. Ide predovšetkým o predné stretávacie a diaľkové svetlá.
Najbežnejšou a najrozšírenejšou možnosťou sú stále halogénové žiarovky. Vďaka nízkej cene sú jednoznačnou voľbou pre malé a lacné modely. Ich nevýhodou je kratšia životnosť s nutnosťou častej výmeny a pomerne nízka hustota svetelného toku. Drahšou voľbou sú xenónové svetlá, ktoré sa vyznačujú takmer dvojnásobnou hustotou svetelného toku a niekoľkonásobne dlhšou životnosťou.V súčasnosti čoraz viac výrobcov ponúka LED diódy plniace funkciu nielen denných svetiel, ale aj stretávacích a diaľkových. Z hľadiska ceny ide však o drahšiu voľbu v porovnaní s xenónovými svetlami. Na mieste je teda otázka, či sú novšie LED svetlomety o toľko lepšie ako xenónové a či sa do nich oplatí investovať.
Túto otázku si položil aj automobilový nadšenec Nick Murray, ktorý sa rozhodol odmerať osvetlenie jednotlivých typov svetiel. Zvolil si jednoduchú a podľa vlastných slov nevedeckú metódu, ktorá však vyplýva z reálneho života. Oproti garážovým dverám zaparkoval najprv autá s halogénovými a xenónovými svetlami a následne vozidlá s xenónovými a LED svetlometmi.
Rozdiel medzi halogénovými a xenónovými svetlami je na prvý pohľad zrejmý. Kým halogénové dosahujú priemerné osvetlenie 650 luxov, u xenónových je to až 1 100 lx. Maximálne namerané osvetlenie halogénov malo hodnotu 900 lx, zatiaľ čo v prípade xenónov sa Nickovi podarilo namerať až 1 600 lx.
Pri pohľade na xenónové a LED svetlá je rozdiel už menej badateľný. LED stretávacie svetlá majú priemerné osvetlenie 1 600 lx. Maximálne namerané osvetlenie LED svetlometov malo hodnotu 2 200 lx. Pri porovnaní hodnôt hustoty svetelného toku halogénových a LED svetiel je jasné, aký markantný je rozdiel medzi súčasnými automobilovými svetlami v ponuke.
Jednoznačný a očakávaný výsledok meraní však neplatí pri diaľkových svetlách. Halogénové diaľkové svetlá dosahujú 2 200 lx, xenónové 3 800 lx a LED „len“ 3 600 lx. Dôvodom slabších LED svetiel v porovnaní s xenónovými sú predpisy, ktoré obmedzujú intenzitu svietenia diaľkových svetiel. Ich potenciál je teda v skutočnosti väčší, no v premávke sa nedá legálne využiť.
Pomôcť pri rozhodovaní o kúpe xenónových alebo LED svetiel môže aj skutočnosť, že druhé menované majú životnosť prevyšujúcu životnosť samotného auta, a teda počiatočná vyššia investícia sa majiteľovi vráti v podobe nulových nákladov na servis svetiel. Xenónové svetlá majú síce dlhšiu životnosť ako halogénové, no postupom času môže dôjsť k poškodeniu výbojky a parabol svetlometov. Výmena xenónovej výbojky je pomerne komplikovaná a nezaobíde sa bez návštevy servisu.