„Jadrom dohody je zdravie verejnosti, kvalita vzduchu a inovácie. Jediným spôsobom, ako obnoviť a zvýšiť dôveru európskeho automobilového priemyslu, je pomôcť mu vytvoriť čisté a bezpečné technológie,“ poznamenal k dohode maltský minister ekonomiky Chris Cardona. Medzi členskými krajinami panovali ohľadne návrhu rozpory a Malta ich ako predsednícka krajina EÚ pomáhala prekonávať.
Návrh predpokladá posilnenie a zmodernizovanie testov, ktoré musí nový typ auta absolvovať, než sa dostane na trh. Každý členský štát bude musieť vykonávať každoročné kontroly. Ich minimálny počet má zodpovedať jednému vozidlu na každých 50 000 registrovaných v danej krajine a týkať sa majú aj objemu vypúšťaných emisií v podmienkach reálnej prevádzky.
Európska komisia bude mať pritom možnosť vlastných testov, aby na prípadné nedostatky mohla okamžite reagovať. Zvýšiť to má nezávislosť od národných kontrolných systémov. Práve komisia by mala mať tiež právomoc pokutovať výrobcov a dovozcov za zistené nedostatky.