Koniec klamstiev s emisiami? Pokuta bude 30 tisíc eur na auto

Modernejšie testy áut, ktoré vstupujú na európsky trh, sú súčasťou nových pravidiel typového schválenia motorových vozidiel. Súhlasili s nimi členské krajiny Európskej únie.

05.06.2017 12:00
debata (2)
Nové pravidlá merania spotreby a emisií... Foto: ADAC
ADAC - emisný test Nové pravidlá merania spotreby a emisií počítajú aj s testami v podmienkach reálnej prevádzky.
Súčasťou zmien je zlepšenie kontrolných testov emisií, ale tiež preverovanie situácie na trhu, teda či predávané autá skutočne zodpovedajú deklarovaným parametrom. Automobilky sa navyše budú musieť obávať pokuty vo výške až 30 000 eur za každé auto, ktoré nebude v súlade s predpismi.

„Jadrom dohody je zdravie verejnosti, kvalita vzduchu a inovácie. Jediným spôsobom, ako obnoviť a zvýšiť dôveru európskeho automobilového priemyslu, je pomôcť mu vytvoriť čisté a bezpečné technológie,“ poznamenal k dohode maltský minister ekonomiky Chris Cardona. Medzi členskými krajinami panovali ohľadne návrhu rozpory a Malta ich ako predsednícka krajina EÚ pomáhala prekonávať.

Návrh predpokladá posilnenie a zmodernizovanie testov, ktoré musí nový typ auta absolvovať, než sa dostane na trh. Každý členský štát bude musieť vykonávať každoročné kontroly. Ich minimálny počet má zodpovedať jednému vozidlu na každých 50 000 registro­vaných v danej krajine a týkať sa majú aj objemu vypúšťaných emisií v podmienkach reálnej prevádzky.

Európska komisia bude mať pritom možnosť vlastných testov, aby na prípadné nedostatky mohla okamžite reagovať. Zvýšiť to má nezávislosť od národných kontrolných systémov. Práve komisia by mala mať tiež právomoc pokutovať výrobcov a dovozcov za zistené nedostatky.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #emisie #spotreba áut #dieselgate #emisné testy
Články podľa značiek