
Na rozdiel od Mini Countrymanu si Nissan Micra a Suzuki Swift odnášajú z crashtestov dve samostatné hodnotenia. Týka sa ich totiž dvojaký meter, keďže systém autonómnych bŕzd majú len za príplatok. Začnime so Swiftom, ktorý bol v tomto kole najslabším členom. V základnej verzii odchádza s výsledkom troch hviezd, čo je na dnešné pomery málo. V ochrane dospelej posádky dostal Swift 83 %. Pri náraze celou prednou časťou vykázal totiž medzné zaťaženie hrudníka vodiča a cestujúceho na zadnom sedadle. Komisári tiež kritizovali opierky hláv na zadných sedadlách.
Ochrana detí, hodnotená na 75 %, doplatila na náraz so 40-percentným prekrytím, ktorý predstavuje zvýšené riziko poranenia hrudníka a krku 6-ročného dieťaťa. Podobne to bolo pri bočnom náraze. Za chodcov dostal Swift 69 %. Ostatné chýbali z dôvodu príliš pevných čelných stĺpikov, ktoré predstavujú riziko zranenia hlavy. Asistenčné systémy ohodnotilo Euro NCAP v základnej verzii len na 25 %. V prípade verzie s príplatkovým systémom Radar Brake Support však stúplo hodnotenie na 44 %. A vďaka tomu aj hodnotenie ochrany dospelých z 83 na 88 %.

To už stačilo na to, aby Swift dostal vo verzii Safety Pack štvrtú hviezdičku. No mohlo to byť aj lepšie, nebyť najmä slabých výsledkov v ochrane detských pasažierov. V tejto disciplíne nemajú totiž asistenčné systémy žiadny vplyv na bodovanie. Je to síce nelogické, ale je to tak. Konkurenčný Nissan Micra túto chybu neurobil. Hodnotený bol tiež dvakrát, ale v oboch prípadoch dostal o hviezdičku viac. Aj bez príplatkových autonómnych bŕzd s detekciou chodcov a monitoringu jazdných prúdov dosiahol na štyri. Ochrana dospelých bola hodnotená na 91 %.

To je lepšie ako v prípade Swiftu. Jediná kritika smerovala k podkĺznutiu zadného cestujúceho pod bezpečnostný pás, čo malo za následok slabú ochranu panvy. Isté výhrady smerovali, podobne ako pri Suzuki, aj na konštrukciu zadných opierok hláv. S deťmi si Micra poradila na 79 %. Problémom bola len nižšia ochrana hrudníka 6-ročného dieťaťa pri náraze so 40-percentným prekrytím. Chodcov chráni Micra na 68 %, opäť sú problémom tuhé predné stĺpiky. S detekciou chodcov sa však hodnotenie vyšplhalo až na 79 %.

Vplyv bezpečnostnej elektroniky je jasný aj v hodnotení asistenčných systémov, za ktoré dostala Micra 49 %, ale s balíkom Safety Pack, ktorý obohacuje autonómne brzdy o detekciu chodcov a navyše monitoring prúdov, až 72. To už stačilo, aby táto verzia dosiahla na plné 5-hviezdičkové hodnotenie. Nič iné sa neočakávalo ani od tretieho člena „posádky“. Nové Mini Countryman, ktoré je najväčším Mini všetkých čias, prešlo náročnými testami takmer bez zaváhania. V podstate len obhájilo päť hviezdičiek z roku 2010.
Za ochranu dospelých si Countryman odniesol 90 %. Posádku chráni dobre s výnimkou vodiča pri náraze celou prednou časťou, kde dochádza k medznému zaťaženiu hrudníka. Detských pasažierov chráni na 80 %, teda najlepšie z áut v tomto kole. A mohlo to byť ešte lepšie, ak by Countryman poskytoval vodičovi zrozumiteľnejšiu informáciu o stave airbagu spolujazdca, to v prípade protismernej montáže detskej sedačky na sedadlo spolujazdca. V ochrane chodcov a v asistenčných systémoch má tiež nejaké tie rezervy.
Za chodcov získal Countryman 64 %, problémom sa tentoraz ukázala slabá ochrana panvy. Asistenčné systémy ohodnotilo Euro NCAP na 51 %, pretože detekcia chodcov a monitoring jazdných prúdov je za príplatok. No aj autonómne brzdy stačili k zisku piatich hviezd, takže Mini už nemuselo využiť možnosť hodnotenia s príplatkovým Safety Packom.