BrandZ: Najhodnotnejšou autoznačkou je Toyota

Agentúra Millward Brown zverejnila aj tento rok pravidelný rebríček stovky najhodnotnejších značiek. Automobilky síce na jeho čelo nedosiahnu, ale celkovo ich tu nájdeme až šesť. Najväčšiu hodnotu má Toyota a za ňou BMW a Meredes-Benz. Tesla si polepšila o dve miesta.

12.06.2017 12:00
Toyota - Logo Foto:
Zdá sa, že Toyota je neohrozeným lídrom rebríčka BrandZ. Svoj podiel má na tom nielen jej dobré meno na celom svete, ale aj jej hybridné inovácie.
debata

Rebríček Kantar Millward Brown a WPP, označený ako BrandZ, vychádza z odpovedí troch miliónov spotrebiteľov, ale tiež špecializovaných spoločností po celom svete. Skúma, aký imidž má konkrétna značka a či patrí k tým, ktoré udávajú nové trendy. Výsledkom je poradie stovky firiem podľa ich hodnoty. Samozrejme, pod lupou sú značky zo všetkých sektorov, automobilky nevynímajúc. No ako sa zdá, dosiahnuť na čelo tabuľky nemajú šancu. Kráľmi sú dnes totiž technologické giganty.

Zlato s hodnotou vyčíslenou na 245,6 miliardy dolárov je Google, nasledovaný Appleom (234,7 mld. USD) a Microsoftom (143,2 mld. USD). Popri nich sa zdajú výrobcovia áut len ako chudobní príbuzní. Prvého nájdeme na tridsiatej priečke. Je ním opäť Toyota. Hoci si medziročne pohoršila o dve miesta a na hodnote stratila približne 800 miliónov dolárov, je svojimi 28,7 miliardami stále neohrozeným kráľom automobilových značiek. Za Toyotou nasleduje BMW s hodnotou 24,6 mld. dolárov, pričom v celkovom poradí je na mieste s číslom 35. Tiež s miernou stratou.

Odvekí nemeckí rivali sa neustále doťahujú.... Foto: Daimler, BMW
Mercedes-BMW - logo Odvekí nemeckí rivali sa neustále doťahujú. medzi automobilkami sú na druhom a treťom mieste.

Ani na tretej priečke sa nič nemení. Tak ako vlani tu nájdeme Mercedes-Benz s hodnotou 23,5 mld. dolárov. Nasleduje Ford, Honda a Nissan. Všetky sa však posunuli v celkovom rebríčku smerom nadol. Tak napríklad Ford o osem a Honda až o 17 priečok. Potiaľto hovoríme o automobilkách, ktoré sa zmestili aspoň do prvej stovky celkového rebríčka. Siedme Audi, ôsma Tesla, deviaty Land Rover a desiate Porsche to šťastie už nemali. Ale práve tu sa diali najväčšie zmeny.

Súvisia najmä s americkou Teslou, ktorá napriek astronomickým stratám stúpa na hodnote. Za jeden jediný rok sa jej podarilo zvýšiť svoju hodnotu podľa Millward Brown zo 4,4 mld. dolárov na 5,9 miliardy. To znamená, že v rebríčku automobiliek poskočila hneď o dve priečky – z desiateho na ôsme miesto. Predbehla tým deviaty Land Rover aj dokonca aj Porsche. A keď sme už pri skokanoch roka, spomeňme, že medziročne si najviac polepšili značky Facebook, Netflix, Rosneft, Morgan Stanley alebo DHL.

Desať najhodnotnejších značiek podľa Millward Brown

Značka Hodnota Celkové poradie Zmena
1. Toyota 28,7 mld. USD 30. –2
2. BMW 24,6 mld. USD 35. –2
3. Mercedes-Benz 23,5 mld. USD 40. – 1
4. Ford 13,1 mld. USD 83. – 8
5. Honda 12,2 mld. USD 91. – 17
6. Nissan 11,3 mld. USD 100. – 8
7. Audi 9,4 mld. USD (mimo Top 100)
8. Tesla 5,9 mld. USD (mimo Top 100)
9. Land Rover 5,5 mld. USD (mimo Top 100)
10. Porsche 5,1 mld. USD (mimo Top 100)

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #automobilky #hodnota #BrandZ #Millward Brown #hodnota značiek
Články podľa značiek