Jednoducho, v Nemecku panuje v súvislosti s dieselovými autami neistota. Reakcia na seba nenechala dlho čakať. Nielenže klesá odbyt nových áut s naftovým motorom, ale mnohí majitelia sa ich snažia zbaviť. Je to logické. Ak nebudú môcť svoje autá využívať bez obmedzení, nemajú dôvod ich vlastniť. Pre naftové motory so staršími emisnými normami Euro 1 až Euro 4 už existuje program „šrotovného“, problémom sú však motory Euro 5. Tých sa podpora na výmenu za nové benzínové auto zväčša netýka, ale všetky hroziace riziká áno. Prieskum v Nemecku preto ukázal, že až 29 % ľudí je ochotných predať svoje naftové auto už kvôli strate hodnoty.
A aj sa tak deje. Naftové autá končia zväčša u dílerov, ktorí ich odkupujú. Lenže, čo ďalej, keď o ojazdený „nafťák“ nemá potom nik záujem? Podľa nemeckej automobilovej federácie ZDK sa u predajcov už dnes hromadia naftové autá s emisnou normou Euro 5. Ich počet sa odhaduje na 300 000 kusov a celková hodnota približne na 4,5 miliardy eur. Lenže vzhľadom na to, že ich nik nechce, o túto hodnotu podľa ZDK postupne prichádzajú. Až 77 % dílerov priznalo ochotu predať tieto autá pod cenu. No ani to nemusí pomôcť, a tak je pravdepodobné, že mierne jazdené diesely Euro 5 postupne zamieria z Nemecka na východ, kde nie sú reštrikcie proti naftovým autám také dramatické.