Euro NCAP: Malé Kie mali problém. A tiež elektrická Ampera

Pomýšľať na plné skóre v crashtestoch Euro NCAP bez asistenčných systémov nemá význam. Presvedčila sa o tom aj Kia. V novej sérii bezpečnostných testov získali jej modely Picanto a Rio len po tri hviezdičky. A na päť nestačil ani elektrický Opel Ampera-e. Ďalších šesť áut si päť hviezd uchmatnúť nedalo.

13.09.2017 16:00
debata
Aj kabriolet môže pnúknuť špičkovú bezpečnosť.... Foto: Euro NCAP
Euro NCAP - Mercedes-Benz C Cabrio 2 Aj kabriolet môže pnúknuť špičkovú bezpečnosť. Dôkazom je tento Mercedes-Benz C Cabrio.

Po letnej prestávke nám nové kolo crashtestov Euro NCAP prinieslo bezpečnostné skóre hneď deviatich nových áut. Od malej Kie Picanto, cez Ford Fiesta až po veľký Renault Koleos či stuttgartský kabriolet Mercedes-Benz triedy C. Bohaté zastúpenie mali aj menšie SUV, napr. Mazda CX-5, Opel Grandland X a Jeep Compas. A ešte si experti bruselskej organizácie vzali na paškál elektrický Opel Ampera-e. Takže o pestrosti nebolo pochýb. A to ani vo výsledkoch. Najhoršie z nich vyšli dve malé Kie – okrem Picanta aj o čosi väčšie Rio. Obe dostali po tri hviezdičky. Ale pozor, vo verziách s asistenčnými systémami to až také zlé nebolo.

Nové kolo crashtestov absolvovalo celkom deväť... Foto: Euro NCAP
Euro NCAP - Kia Picanto Nové kolo crashtestov absolvovalo celkom deväť áut. Najslabšie výsledky dosiahla malá Kia Picanto. K piatim hviezdičkám jej nepomohla ani verzia s autonómnymi brzdami. Podobne to bolo s väčším Riom.
Euro NCAP - september 2017 Foto: Euro NCAP
Euro NCAP - september 2017 Euro NCAP - september 2017

Picanto malo najväčšie problémy s ochranou krčnej chrbtice zadných cestujúcich pri čelnom náraze celou prednou časťou, a to aj v prípade verzie s autonómnymi brzdami. A jednou z najslabších v sérii bola aj ochrana detí. Prítomnosť asistenčných systémov však predsa len zdvihla hodnotenie z troch na štyri hviezdičky. Podobne to bolo s väčším Riom. To ukázalo tiež slabiny v ochrane krčnej chrbtice vzadu. Síce dosiahlo o čosi lepšie výsledky v ochrane dospelých, detí aj chodcov, no stále to stačilo len na tri hviezdy. Aj pre penalizáciu za nedostatočne rozvinutý airbag vodiča. S autonómnymi brzdami to bola hneď iná káva.

Mazda CX-5 patrila k najlepším v kole. Najmä... Foto: Euro NCAP
Euro NCAP - Mazda CX-5 Mazda CX-5 patrila k najlepším v kole. Najmä vďaka veľmi dobrej ochrane dospelých.

Ochrana dospelých razom vyletela na 93 %, čo je viac, než získal nový Ford Fiesta a jeden z najlepších výsledkov v kole. Takže s balíkom asistenčných systémov dosiahlo Rio predsa len na päť hviezd. O jednu hviezdičku prišiel aj elektromobil Opel Ampera. Európsky brat Chevroletu Bolt má síce v sérii autonómne brzdy aj monitorovanie jazdných prúdov, zaváhal však v ochrane krčnej chrbtice cestujúcich vpredu pri náraze zozadu. To bol aj dôvod, prečo mu komisári nezapočítali systém automatických bŕzd do hodnotenia dospelej posádky. Inak by asi s piatimi hviezdičkami Ampera problém nemala. Veď za ochranu chodcov či za asistenčné systémy získala jedno z najlepších hodnotení v tejto sérii.

Aj Ford Fiesta dosiahol na päť hviezdičiek.... Foto: Euro NCAP
Euro NCAP - Ford Fiesta Aj Ford Fiesta dosiahol na päť hviezdičiek. Pomohol mu systém monitorovania jazdných prúdov.
A teraz sa pozrime na šiestich najlepších. Asi najviac očakávané boli výsledky Fordu Fiesta. Nová generácia populárneho mestského hatchbacku má plných päť hviezd. Vo všetkých disciplínach dosiahla Fiesta vyrovnané hodnotenie, a to aj vďaka štandardnej prítomnosti systému pre monitorovanie jazdného prúdu. Zaváhala však v ochrane hrudníka spolucestujúceho pri čelnom náraze so 100-percentným prekrytím. To jej ale ublížiť nemohlo. V štvorici SUV, všetkých s piatimi hviezdičkami mala najlepšie výsledky Mazda CX-5. Najmä vďaka ochrane dospelých na úrovni 96 %, čo bolo najlepšie hodnotenie v celom kole.
Elektrický Opel Ampera prišiel o hviezdičku z... Foto: Euro NCAP
Euro NCAP - Opel Ampera-e Elektrický Opel Ampera prišiel o hviezdičku z dôvodu slabej ochrany krčnej chrbtice pri náraze zozadu.
Bezproblémový „prejazd“ testami mali aj Jeep Compas a Renault Koleos. Mierne zaváhanie ukázal len Opel Grandland X, teda nemecký brat Peugeotu 3008. Dospelú posádku chráni len na 84 %. Stojí za tým fakt, že autonómne brzdy ponúka automobilka za príplatok. No na plné skóre to tomuto Oplu stačilo aj bez nich. Záver kola patrí jedinému kabrioletu – Mercedesu-Benz triedy C s otvorenou karosériou. Napriek tomuto prirodzenému hendikepu dokázal však prémiový kabriolet dosiahnuť na päť hviezdičiek. Samozrejme aj zásluhou sériových autonómnych bŕzd. Bez nich by to mal ťažké, keďže pri ochrane krčnej chrbtice zadných cestujúcich pri náraze zozadu a podobne, pri ochrane detí práve „nezahviezdil“.
Euro NCAP - Ford Fiesta
Euro NCAP - Jeep Compass
+10Euro NCAP - Kia Picanto

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Kia #Opel #Euro NCAP #Euro NCAP 2017
Články podľa značiek