Euro NCAP: Malé Kie mali problém. A tiež elektrická Ampera

13.09.2017 16:00

Pomýšľať na plné skóre v crashtestoch Euro NCAP bez asistenčných systémov nemá význam. Presvedčila sa o tom aj Kia. V novej sérii bezpečnostných testov získali jej modely Picanto a Rio len po tri hviezdičky. A na päť nestačil ani elektrický Opel Ampera-e. Ďalších šesť áut si päť hviezd uchmatnúť nedalo.

Aj kabriolet môže pnúknuť špičkovú bezpečnosť....
Aj kabriolet môže pnúknuť špičkovú bezpečnosť. Dôkazom je tento Mercedes-Benz C Cabrio. Autor: Euro NCAP

Po letnej prestávke nám nové kolo crashtestov Euro NCAP prinieslo bezpečnostné skóre hneď deviatich nových áut. Od malej Kie Picanto, cez Ford Fiesta až po veľký Renault Koleos či stuttgartský kabriolet Mercedes-Benz triedy C. Bohaté zastúpenie mali aj menšie SUV, napr. Mazda CX-5, Opel Grandland X a Jeep Compas. A ešte si experti bruselskej organizácie vzali na paškál elektrický Opel Ampera-e. Takže o pestrosti nebolo pochýb. A to ani vo výsledkoch. Najhoršie z nich vyšli dve malé Kie – okrem Picanta aj o čosi väčšie Rio. Obe dostali po tri hviezdičky. Ale pozor, vo verziách s asistenčnými systémami to až také zlé nebolo.

Nové kolo crashtestov absolvovalo celkom deväť...
Nové kolo crashtestov absolvovalo celkom deväť áut. Najslabšie výsledky dosiahla malá Kia Picanto. K piatim hviezdičkám jej nepomohla ani verzia s autonómnymi brzdami. Podobne to bolo s väčším Riom. Autor: Euro NCAP
Euro NCAP - september 2017
Euro NCAP - september 2017 Autor: Euro NCAP

Picanto malo najväčšie problémy s ochranou krčnej chrbtice zadných cestujúcich pri čelnom náraze celou prednou časťou, a to aj v prípade verzie s autonómnymi brzdami. A jednou z najslabších v sérii bola aj ochrana detí. Prítomnosť asistenčných systémov však predsa len zdvihla hodnotenie z troch na štyri hviezdičky. Podobne to bolo s väčším Riom. To ukázalo tiež slabiny v ochrane krčnej chrbtice vzadu. Síce dosiahlo o čosi lepšie výsledky v ochrane dospelých, detí aj chodcov, no stále to stačilo len na tri hviezdy. Aj pre penalizáciu za nedostatočne rozvinutý airbag vodiča. S autonómnymi brzdami to bola hneď iná káva.

Mazda CX-5 patrila k najlepším v kole. Najmä...
Mazda CX-5 patrila k najlepším v kole. Najmä vďaka veľmi dobrej ochrane dospelých. Autor: Euro NCAP

Ochrana dospelých razom vyletela na 93 %, čo je viac, než získal nový Ford Fiesta a jeden z najlepších výsledkov v kole. Takže s balíkom asistenčných systémov dosiahlo Rio predsa len na päť hviezd. O jednu hviezdičku prišiel aj elektromobil Opel Ampera. Európsky brat Chevroletu Bolt má síce v sérii autonómne brzdy aj monitorovanie jazdných prúdov, zaváhal však v ochrane krčnej chrbtice cestujúcich vpredu pri náraze zozadu. To bol aj dôvod, prečo mu komisári nezapočítali systém automatických bŕzd do hodnotenia dospelej posádky. Inak by asi s piatimi hviezdičkami Ampera problém nemala. Veď za ochranu chodcov či za asistenčné systémy získala jedno z najlepších hodnotení v tejto sérii.

Aj Ford Fiesta dosiahol na päť hviezdičiek....
Aj Ford Fiesta dosiahol na päť hviezdičiek. Pomohol mu systém monitorovania jazdných prúdov. Autor: Euro NCAP

A teraz sa pozrime na šiestich najlepších. Asi najviac očakávané boli výsledky Fordu Fiesta. Nová generácia populárneho mestského hatchbacku má plných päť hviezd. Vo všetkých disciplínach dosiahla Fiesta vyrovnané hodnotenie, a to aj vďaka štandardnej prítomnosti systému pre monitorovanie jazdného prúdu. Zaváhala však v ochrane hrudníka spolucestujúceho pri čelnom náraze so 100-percentným prekrytím. To jej ale ublížiť nemohlo. V štvorici SUV, všetkých s piatimi hviezdičkami mala najlepšie výsledky Mazda CX-5. Najmä vďaka ochrane dospelých na úrovni 96 %, čo bolo najlepšie hodnotenie v celom kole.

Elektrický Opel Ampera prišiel o hviezdičku z...
Elektrický Opel Ampera prišiel o hviezdičku z dôvodu slabej ochrany krčnej chrbtice pri náraze zozadu. Autor: Euro NCAP

Bezproblémový „prejazd“ testami mali aj Jeep Compas a Renault Koleos. Mierne zaváhanie ukázal len Opel Grandland X, teda nemecký brat Peugeotu 3008. Dospelú posádku chráni len na 84 %. Stojí za tým fakt, že autonómne brzdy ponúka automobilka za príplatok. No na plné skóre to tomuto Oplu stačilo aj bez nich. Záver kola patrí jedinému kabrioletu – Mercedesu-Benz triedy C s otvorenou karosériou. Napriek tomuto prirodzenému hendikepu dokázal však prémiový kabriolet dosiahnuť na päť hviezdičiek. Samozrejme aj zásluhou sériových autonómnych bŕzd. Bez nich by to mal ťažké, keďže pri ochrane krčnej chrbtice zadných cestujúcich pri náraze zozadu a podobne, pri ochrane detí práve „nezahviezdil“.

Euro
		NCAP - Ford
		Fiesta
Euro NCAP -
		Jeep
		Compass
+10Euro NCAP - Kia
		Picanto

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Opel #Kia #Euro NCAP 2017 #Euro NCAP
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
30. 10. 2017zdraženie1.162 €zdraženie1.297 €
23. 10. 2017zdraženie1.151 €zlacnenie1.267 €
16. 10. 2017zlacnenie1.134 €zdraženie1.271 €
9. 10. 2017zlacnenie1.136 €zlacnenie1.262 €
2. 10. 2017zdraženie1.139 €zlacnenie1.265 €
25. 9. 2017zdraženie1.133 €zlacnenie1.275 €
18. 9. 2017zdraženie1.120 €zlacnenie1.292 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk