Takto padajú ceny dieselov v Nemecku. Až o 20 percent!

Nemci sa odvracajú od naftových áut. Najmä obyvatelia miest, kde dieslom hrozia zákazy vjazdu do centra. Výsledkom je strmý prepad ich cien, ktoré napríklad v Stuttgarte alebo v Mníchove klesli aj o 20 percent.

13.09.2017 06:00
debata (11)
Každý rok sa v Nemecku predá asi šesť miliónov... Foto: Mobile.de
Dieselové autá - bazár Každý rok sa v Nemecku predá asi šesť miliónov ojazdených áut, z toho asi 33 percent pripadá na diesle.

Momentálny vývoj v Nemecku je pre autá s naftovým motorom hotová katastrofa. Ako potvrdil prieskum, ktorý pre nemecký časopis Focus vypracoval najväčší automobilový predajca v krajine Mobile.de, ceny týchto áut neustále padajú.

Prejavujú sa pri tom veľké rozdiely, nielen v závislosti od regiónov, ale aj od jednotlivých typov vozidiel. Najväčšmi cena poklesla vo veľkých mestách, v ktorých sa vážne diskutuje o sprísnení zákazu pre vjazd dieselových áut.

Ak sa berú do úvahy napríklad naftové vozidlá registrované v rokoch 2009 až 2012, tak ich priemerná hodnota oproti vlaňajšku klesla v Berlíne o 11,2 percenta, v Mníchove o 19,7 a v Stuttgarte dokonca o 20,3 percenta.

Najťažšie sa v týchto dňoch dieselom vedie práve v poslednom spomínanom meste. Aj čas, kým sa tu tieto ponúkané autá podarí znova predať, sa tam v priemere predĺžil až o 21 dní. A najväčší nápor na pokles cien sa pritom ešte len očakáva.

„Trh je momentálne v silnom pohybe a tak to zostane aj v nadchádzajúcich mesiacoch,“ uviedol pre Focus Daniel Breves z vedenia Mobile.de.

Pokiaľ ide o jednotlivé modely, z 15 najpredá­vanejších naftových áut nie sú prekvapujúco ani tak postihnuté Volkswageny, ako by sa to po známej afére „dieselgate“ dalo očakávať. Najväčšie straty sa týkajú modelov BMW 5 a BMW 3, a to asi o 17 percent, kým pri VW Golf je to len 10 percent.

Keď ďalší „dieslový summit“, ktorý sa začína v týchto dňoch, rázne nezabráni prijatiu plánovaných zákazov vjazdu, ceny naftových áut by sa podľa analytikov mohli prepadnúť ešte hlbšie.

„Vychádzame z toho, že sa teraz ceny pohybujú nadol o 10 až 20 percent,“ zhodnotil už vo februári Ansgar Klein z predstavenstva Spolkového zväzu nezávislých predajcov áut, ktorý združuje 900 nemeckých autodílerov. Tento trend stále pokračuje.

Každý rok sa v Nemecku predá asi šesť miliónov ojazdených áut, z toho asi 33 percent pripadá na diesle. Ich priemerná cena je 10 620 eur. Pri predpokladanom 20-percentnom poklese ich ceny by to znamenalo, že naftové vozidlá stratia dokopy na hodnote okolo 4,24 miliardy eur.

Vývoj cien starších dieselových áut v Nemecku (registrácia 2009 – 2012)

Model Cena 2016 Cena 2017 Rozdiel
Audi A3 14 443 € 12 520 € –13,3 %
Audi A4 18 197 € 15 939 € –12,4 %
Audi A6 25 163 € 21 698 € –13,8 %
BMW 1 15 375 € 13 133 € –14,6 %
BMW 3 19 233 € 16 015 € –16,7 %
BMW 5 26 344 € 21 793 € –17,2 %
BMW X1 19 693 € 16 937 € –14,0 %
Mercedes-Benz C 18 201 € 16 196 € –11 %
Mercedes-Benz E 23 601 € 20 866 € –11,6 %
Opel Astra 9 871 € 8 895 € –9,9 %
Škoda Octavia 12 362 € 11 280 € –8,8 %
Volkswagen Tiguan 18 708 € 16 427 € –12,2 %
Volkswagen Touran 14 483 € 13 106 € –9,5 %
Volkswagen Golf 11 925 € 10 730 € –10,0 %
Volkswagen Passat 14 843 € 12 971 € –12,6 %

© Autorské práva vyhradené

11 debata chyba
Viac na túto tému: #Nemcko #dieselgate #ojazdené autá #autobazár
Články podľa značiek