Spolu sa japonská spoločnosť Kobe Steel priznala k dodávke 19 300 ton hliníkových plechov a tyčí, 19 400 kusov hliníkových komponentov a 2 200 ton medených výrobkov a tiež nešpecifikovanému množstvu oceľového prášku, ktoré spĺňali kvalitatívne kritériá len na papieri. Týka sa to napríklad aj pevnosti. Zákazníkom boli tieto materiály dodané medzi 1. septembrom 2016 a 31. augustom 2017. Medzi dvesto odberateľov patrili aj spomínané automobilky. Ale napríklad aj výrobca lietadiel Boeing. Všetky spoločnosti teraz zisťujú, v ktorých produktoch sa môžu nekvalitné materiály nachádzať a ako môžu ovplyvniť bezpečnosť.
Subaru podľa jeho slov “pracuje na rýchlom hľadaní toho, ktorých áut a lietadiel by sa mohla kauza dotknúť“. Hovorca Mazdy uviedol, že firma pokračuje v zbieraní informácií a rýchlom vyšetrovaní dopadu na kvalitu vozidiel a zároveň v hľadaní riešení. „ Priorita vo všetkom čo robíme, je bezpečnosť našich zákazníkov, preto pracujeme na zisťovaní, či nejaké naše vozidlá mohli byť ovplyvnené nekvalitnými dodávkami,“ uviedla Toyota. Nissan už potvrdil, že hliník od Kobe Steel použil na výrobu kapôt a dverí niektorých áut a pracuje na analýze potenciálnych dopadov.
Spoločnosť Kobe Steel prisľúbila, že bude spolu so svojimi odberateľmi pracovať na zisťovaní potenciálnych následkov na kvalitu a bezpečnosť produktov. Najala si tiež externú právnickú firmu na vyšetrovanie škandálu. Pre Kobe je to ďalšia veľká rana po vlaňajšej strate vo výške 23 miliárd jenov. Nová kauza tak môže byť pre spoločnosť, ktorej akcie padajú dole a s nimi aj dôvera zákazníkov, likvidačná. Po zistení reálnych dopadov môžeme očakávať masové zvolávacie akcie zo strany automobiliek.