Podľa šéfa automobilky Hirohita Saikawa má výrobná odstávka trvať dva týždne. Nissan ju využije na zlepšenie kontroly kvality a zvýšenie počtu kontrolórov vo výstupnej fáze výroby. Nissan tiež uviedol, že problém sa týka len áut dodaných na domáci trh, pretože vydanie certifikátu záverečnej kontroly je špecifickou požiadavkou Japonska. Ako sa ale ukazuje, také jednoduché to asi nebude. Podľa informácií agentúry Auto News sa vraj tieto „organizačné nezrovnalosti“ mohli odohrávať v priebehu posledných dvadsiatich rokov! Presne po dobu, odkedy sa systém záverečnej certifikácie v Japonsku nezmenil.
Nissan to síce nepotvrdil, ale ani nevyvrátil, čo je viac ako znepokojujúce, i keď tvrdí, že kvalita jeho áut tým dotknutá nebola. Na poškodenie dobrého mena to však stačí. Veď len za posledné tri roky dodal japonským zákazníkom tri milióny vozidiel. Koľko ich tak mohlo byť za dve dekády? Firma chce spustiť zvolávaciu akciu, aby autá, dotknuté autá skontrolovala. Stáť to má približne 200 miliónov eur. Ak sa však potvrdí, že zanedbanie kontroly sa dialo dvadsať rokov, budú náklady nepochybne vyššie. Zároveň môže kauza negatívne ovplyvniť dlhoročné budovanie japonského imidžu kvality. A to v čase, keď japonských výrobcov zasiahla kauza dodávok nekvalitného hloiníka od spoločnosti Kobe Steel.