Do laboratórií sa dostavila verzia so 4-valcovým naftovým motorom 2,0 Diesel s pohotovostnou hmotnosťou 1 928 kg. Za ochranu dospelej posádky získal Velar 93 %. Slabšia, ale stále dostatočná, bola len ochrana hrudníka zadných pasažierov pri čelnom náraze. Pri náraze zboku bola už ochrana hodnotená plným počtom bodov a rovnocenná pre predných aj zadných cestujúcich. Ochrana detí skončila s výsledkom 85 %. Zvyšných 15 stratil Velar z dôvodu medzného zaťaženia krčnej chrbtice desaťročného dieťaťa, a to pri čelnom náraze so 40-percentným prekrytím.
Dobrý je aj výsledok ochrany chodcov, za ktorú si Velar pripísal 74 %. Kritika komisárov smerovala len k príliš tuhým predným stĺpikom a krajom kapoty. Velaru, samozrejme, pomohli asistenčné systémy. V sérii je vybavený autonómnymi brzdami a monitoringom jazdných prúdov a tiež detekciou chodcov, čo malo pozitívny vplyv aj na hodnotenie ochrany dospelej posádky. Takže v tejto disciplíne odchádza so ziskom 72 %. To všetko stačilo na bezproblémový zisk piatich bezpečnostných hviezdičiek s váženým priemerom 82 %.
Výsledky Euro NCAP
Model | Hviezdičky | Dospelí | Deti | Chodci | Asist systémy | Vážený priemer |
---|---|---|---|---|---|---|
Range Rover Velar | 5 | 93 % | 85 % | 74 % | 72 % | 83 % |