Dacia Sandero Stepway sklamala v losom teste

04.01.2018 16:00

Sandero je lacný hatchback. A ani to netají. Kto by teda od takéhoto auta čakal extra bezpečnosť? Napriek tomu je jeho správanie pri vyhýbacom manévri na hrane akceptovateľnosti.

Zvýšené Sandero Stepway s trojvalcovým motorom...
Zvýšené Sandero Stepway s trojvalcovým motorom 0,9 TCe strácalo stabilitu už pri rýchlosti 72 km/h. Krátky „tanec“ na dvoch kolesách sa však skončil bez prevrátenia. Autor: KM77

Losí test, teda prudký vyhýbací manéver, nie je povinnou disciplínou tak ako crashtesty, no výrobcovia ho na ľahkú váhu neberú. Najmä od roku 1997, keď sa novinárom švédskeho magazínu Teknikens Värld podarilo obrátiť vtedy nový Mercedes-Benz triedy A pri tejto skúške na strechu. Stuttgart musel okamžite prepracovať podvozok svojho najmenšieho modelu a do sériovej výbavy „pribaliť“ stabilizačný systém ESP. Odvtedy si automobilky dávajú pozor, no občas sa predsa len nájde nejaký ten hriešnik, ktorý stratí kontakt s vozovkou.

Nevýhodou Sandera Stepway je vyššie ťažisko v...
Nevýhodou Sandera Stepway je vyššie ťažisko v porovnaní s bežnými verziami. Autor: KM77

Najhoršie zvládajú losí test pikapy a rodinné MPV, samozrejme, z dôvodu vyššie uloženého ťažiska. Nie je to tak dávno, čo mala problém napríklad Toyota s Hiluxom. Príliš nezahviezdili ani kórejské kombi Hyundai i30 Combi a Kia Ceed Sportwagon. A teraz tu máme ďalší model, ktorý v typicky švédskej disciplíne neexceluje. Lacný rumunský hatchback Dacia Sandero, vo zvýšenej verzii Stepway, podrobili losiemu testu španielski novinári z KM77. Výsledok je rozpačitý.

Pri rýchlosti 72 km/h, čo je v teste len priemerná rýchlosť, sa počas prudkého manévru odpútali od zeme obe pravé kolesá a dokonca hrozilo prevrátenie. Sandero začalo tak trochu „tancovať“, kým sa jazdcovi podarilo obnoviť jeho stabilitu. V každom prípade sa neudržalo vo vyznačenej trati. Nasledoval test pri rýchlosti 75 a 77 km/h. Paradoxne, ten Sandero zvládlo, ale autori testu dodávajú, že len vďaka pohotovej reakcii a schopnostiam testovacieho jazdca, ktoré bežný vodič nemá.

Odsúdiť Sandero za priemerný výsledok však celkom nemôžeme. Veď kto by očakával od cenovo orientovaného modelu schopnosti niekoľkonásobne drahších áut? Pritom platí, že ani mnohé z nich na tom nie sú lepšie. Ako príklad opäť spomeňme kórejské dvojčatá, ktoré zvládnu manéver pri rýchlosti maximálne 65 km/h, teda ešte nižšej. Ani pri jednom však nehrozilo prevrátenie, len sa neudržali na trati. A to je rozdiel oproti Sanderu Stepway. Bežné Sandero s nižším ťažiskom by však na tom malo byť predsa len o čosi lepšie.

Dacia
		Sandero - losí
		test
Dacia
		Sandero - losí
		test
+5Dacia Sandero - losí
		test

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Losí test #dacia Sandero Stepway #Dacia Sandero #Dacia
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
23. 7. 2018zlacnenie1.235 €zlacnenie1.375 €
16. 7. 2018zlacnenie1.237 €zlacnenie1.384 €
9. 7. 2018zlacnenie1.257 €zlacnenie1.397 €
2. 7. 2018zlacnenie1.274 €zdraženie1.414 €
25. 6. 20181.275 €zlacnenie1.396 €
18. 6. 20181.275 €zdraženie1.397 €
11. 6. 2018zlacnenie1.275 €zlacnenie1.396 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk