Losí test, teda prudký vyhýbací manéver, nie je povinnou disciplínou tak ako crashtesty, no výrobcovia ho na ľahkú váhu neberú. Najmä od roku 1997, keď sa novinárom švédskeho magazínu Teknikens Värld podarilo obrátiť vtedy nový Mercedes-Benz triedy A pri tejto skúške na strechu. Stuttgart musel okamžite prepracovať podvozok svojho najmenšieho modelu a do sériovej výbavy „pribaliť“ stabilizačný systém ESP. Odvtedy si automobilky dávajú pozor, no občas sa predsa len nájde nejaký ten hriešnik, ktorý stratí kontakt s vozovkou.
Najhoršie zvládajú losí test pikapy a rodinné MPV, samozrejme, z dôvodu vyššie uloženého ťažiska. Nie je to tak dávno, čo mala problém napríklad Toyota s Hiluxom. Príliš nezahviezdili ani kórejské kombi Hyundai i30 Combi a Kia Ceed Sportwagon. A teraz tu máme ďalší model, ktorý v typicky švédskej disciplíne neexceluje. Lacný rumunský hatchback Dacia Sandero, vo zvýšenej verzii Stepway, podrobili losiemu testu španielski novinári z KM77. Výsledok je rozpačitý.
Pri rýchlosti 72 km/h, čo je v teste len priemerná rýchlosť, sa počas prudkého manévru odpútali od zeme obe pravé kolesá a dokonca hrozilo prevrátenie. Sandero začalo tak trochu „tancovať“, kým sa jazdcovi podarilo obnoviť jeho stabilitu. V každom prípade sa neudržalo vo vyznačenej trati. Nasledoval test pri rýchlosti 75 a 77 km/h. Paradoxne, ten Sandero zvládlo, ale autori testu dodávajú, že len vďaka pohotovej reakcii a schopnostiam testovacieho jazdca, ktoré bežný vodič nemá.
Odsúdiť Sandero za priemerný výsledok však celkom nemôžeme. Veď kto by očakával od cenovo orientovaného modelu schopnosti niekoľkonásobne drahších áut? Pritom platí, že ani mnohé z nich na tom nie sú lepšie. Ako príklad opäť spomeňme kórejské dvojčatá, ktoré zvládnu manéver pri rýchlosti maximálne 65 km/h, teda ešte nižšej. Ani pri jednom však nehrozilo prevrátenie, len sa neudržali na trati. A to je rozdiel oproti Sanderu Stepway. Bežné Sandero s nižším ťažiskom by však na tom malo byť predsa len o čosi lepšie.