Súd v Stuttgarte pritom konštatoval, že zákazy jazdy naftových áut sú najefektívnejším opatrením na zlepšenie čistoty ovzdušia a je k nim možné pristúpiť bez ďalších legislatívnych zmien už teraz. S tým dnes vyslovil súhlas aj nemecký najvyšší správny súd, keď dovolanie týkajúce sa dvojice miest odmietol. Analytici sa domnievajú, že dosahy tohto verdiktu môžu byť dramatické a nemusia sa týkať len väčšiny zo zhruba 15 miliónov dieselových osobných áut v Nemecku. Pozorovatelia očakávajú, že rozsudok bude mať vplyv aj v iných krajinách.
Napríklad vývozom ojazdených naftových áut na východ od Nemecka, kde sa môžu podieľať na väčšom znečistení ovzdušia. Už teraz ceny naftových áut v Nemecku padajú a klesá aj ich podiel na trhu na rekordné minimá. Zákaz jazdy v mestách totiž prípadných záujemcov odrádza od kúpy. Nemecko je pritom najväčším európskym producentom áut a aj najväčším automobilovým trhom Európy. Ak bude negatívny vývoj registrácií naftových áut naďalej pokračovať, čo rozhodnutie správneho súdu pravdepodobne spôsobí, stratia automobilky dôvod investovať do vývoja dieselových motorov.
To môže viesť k úplnému zrušeniu výroby naftových osobných áut. Viaceré automobilky už k tomuto kroku pristupujú. Najnovšie Porsche stiahlo z montážnych liniek naftové verzie modelov Panamera a Macan. Osud dieselového Cayenne je zatiaľ nejasný. Škoda tiež ruší naftový motor v inovovanej Fabii. O prechode na benzínové hybridy hovorí už dlhšie Volvo. Najnovšie pripravuje koncern FCA, plán zrušenia naftových osobných modelov do roku 2022. Ich výroba by bola jednoducho nerentabilná a vývoj verzií splňujúcich nové emisné normy extrémne drahý. Dotkne sa to značiek Fiat, Jeep, Ram, Dodge, Chrysler, Maserati a Alfa Romeo.