Predaj dieselov v Nemecku dramaticky padá. A sťahuje aj celkové čísla

Predaj áut v Nemecku za prvý štvrťrok sa síce v medziročnom porovnaní zvýšil o štyri percenta, ale v samotnom marci klesol. Analytici za tým vidia klesajúci dopyt po naftových autách, ktorým hrozí obmedzenie prevádzky vo viacerých veľkých nemeckých mestách.

09.04.2018 12:00
debata (1)
V marci sa v Nemecku prepadol v medziročnom... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz - naftový motor V marci sa v Nemecku prepadol v medziročnom porovnaní predaj naftových áut o rekordných 25 percent. V januári to bolo o o 17,6 a vo februári o 19,5 percenta.
V prvom štvrťroku 2018 sa na najväčšom automobilovom trhu Európy predalo 878 600 nových vozidiel. To je o štyri percentá viac ako vlani. Lenže optimizmus pribrzdil marec, počas ktorého zamierilo k zákazníkom len 347 400 vozidiel, čo je trojpercentný pokles. Odbyt benzínových áut síce stúpol o viac ako deväť percent, ale registrácie áut s naftovým motorom padli o rekordných 25 %! A to sa klesajúci záujem prejavil už v januári poklesom o 17,6 a vo februári o 19,5 %. Ich podiel tak v marci klesol na rekordne nízku hodnotu 31,4 percenta.

Dôvodom znižujúceho sa záujmu o naftové autá sú pripravované reštrikcie po tom, čo Spolkový správny súd v Lipsku koncom februára rozhodol, že nemecké mestá majú právo vo svojich uliciach zakázať alebo obmedziť prevádzku vozidiel s naftovým motorom. Zákazy, ktoré môžu byť časovo obmedzené, sa podľa ochrancov životného prostredia organizácie Deutsche Umwelthilfe do budúcna môžu týkať až niekoľkých desiatok miest. Preto viaceré automobilky ponúkli zákazníkom program spätného odkúpenia naftových áut, ak sa zákazy skutočne dostanú do praxe.

Napríklad BMW, Hyundai či najnovšie Volkswagen. Odkúpenie bude podmienené kúpou iného benzínového modelu značky a právo naň budú mať len majitelia naftových áut, ktorí budú žiť v mestách alebo v blízkosti miest, ktoré reštrikcie zavedú. Tým sa snažia automobiloví výrobcovia upokojiť zneistených zákazníkov a podporiť predaj modelov s dieselovým motorom. Paradoxné je, že panika okolo dieselov vznikla aj napriek tomu, že zákazy sa nemajú týkať áut s novšími emisnými normami Euro 5 a Euro 6, ale iba starších. Preto si ťažko vysvetliť, že sa pokles záujmu preniesol z autobazárov aj do predajní celkom nových áut.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Nemecko #naftové autá
Články podľa značiek