Dôvodom znižujúceho sa záujmu o naftové autá sú pripravované reštrikcie po tom, čo Spolkový správny súd v Lipsku koncom februára rozhodol, že nemecké mestá majú právo vo svojich uliciach zakázať alebo obmedziť prevádzku vozidiel s naftovým motorom. Zákazy, ktoré môžu byť časovo obmedzené, sa podľa ochrancov životného prostredia organizácie Deutsche Umwelthilfe do budúcna môžu týkať až niekoľkých desiatok miest. Preto viaceré automobilky ponúkli zákazníkom program spätného odkúpenia naftových áut, ak sa zákazy skutočne dostanú do praxe.
Napríklad BMW, Hyundai či najnovšie Volkswagen. Odkúpenie bude podmienené kúpou iného benzínového modelu značky a právo naň budú mať len majitelia naftových áut, ktorí budú žiť v mestách alebo v blízkosti miest, ktoré reštrikcie zavedú. Tým sa snažia automobiloví výrobcovia upokojiť zneistených zákazníkov a podporiť predaj modelov s dieselovým motorom. Paradoxné je, že panika okolo dieselov vznikla aj napriek tomu, že zákazy sa nemajú týkať áut s novšími emisnými normami Euro 5 a Euro 6, ale iba starších. Preto si ťažko vysvetliť, že sa pokles záujmu preniesol z autobazárov aj do predajní celkom nových áut.