V hre je aj možnosť prestavby starších dieselových áut na vyššiu emisnú normu Euro 6, a to buď softvérovo, alebo dodatočnou montážou systému selektívnej katalytickej redukcie (SCR). To je však riešenie približne za 3 000 eur, ktoré nemusí vyhovovať každému, a vzhľadom na vek auta nemusí byť ani rentabilné. Spásou môže byť preto nová aplikácia nemeckej spoločnosti Carly, ktorá tvrdí, že vie problém vjazdu starých dieselov do centier vyriešiť približne za 50 eur.
Znie to možno trochu trúfalo, ale logiku to má. Carly chce spriahnuť riadiacu jednotku motora so smartfónom, ktorý vďaka navigačným dátam zistí, kedy sa vozidlo nachádza v emisnej zóne. V takomto prípade prepne naftový motor do superčistého módu. Čo to znamená? V prvom rade zvýši intenzitu recirkulácie výfukových plynov (EGR), čo má za následok výrazne nižšiu produkciu jedovatých oxidov dusíka (NOx). Práve tie stoja za celou kauzou Dieselgate.
V druhom rade aplikácia zabezpečí, aby v emisnej zóne nedochádzalo k vypaľovaniu sadzí z časticového filtra. Proces čistenia sa tak spustí až mimo emisnej zóny, čo znamená čosi ako „vývoz“ častíc za mesto. Vplyvom superčistého módu síce vzrastie spotreba paliva, a tým úmerne aj produkcia skleníkového CO2, ale táto látka na rozdiel od oxidov dusíka na zdraví nikoho priamo neohrozuje. Vydržať by to mal aj motor, keďže ekologický režim bude využívať len krátkodobo. Následne sa prepne do bežného pracovného cyklu.
Spoločnosť Carly už systém otestovala na BMW 640d xDrive, a na základe štúdie, ktorú vypracovala spolu s univerzitou v Haidelbergu, tvrdí, že lokálnu produkciu emisií je týmto spôsobom možné zredukovať až o 64 percent. Pritom jej aplikácia stojí len 50 eur, teda šesťdesiatkrát menej ako hardvérová úprava, a má byť legálna. Kým teda motory Volkswagenu EA 189 zapínali systémy na redukciu emisií len počas emisných testov, riešenie Carly chce uplatniť podobný princíp v emisných zónach. Uvidíme, čo na to úrady.