Američania vypočítali, pri ktorých modeloch musíte v servise siahnuť najhlbšie do vrecka. V Európe to nebude inak. Veď najvyššie servisné náklady majú aj v USA práve európske autá.
Foto: Porsche
Porsche - servis Prieskum servisných nákladov sa zameral na skupinu trojročných áut v šiestich kategóriách. Asi neprekvapí, že najväčšie finančné nároky majú športové modely.
Vlastniť auto je nákladná vec. Nehovoríme len o cene vozidla, strate hodnoty či nákladoch na palivo. Nezanedbateľné sú aj financie, ktoré si vyžaduje servis. A presne na to sa za Atlantikom pozrela spoločnosť RepairPal, ktorá zverejňuje každoročne rebríček Repair Cost Index. Vychádza z výskumu medzi autami predávanými v USA. Ale nebojte sa, týka sa aj nás, keďže s najvyššími prevádzkovými nákladmi sú spojené práve európske modely.
Uvedené čísla obsahujú náklady, ktoré platia majitelia v servise za kontroly, plánované aj neplánované opravy, a to vrátane práce, spotrebného materiálu, ako aj za poškodené diely. Vzhľadom na to, že výskum sa zameral na maximálne trojročné vozidlá, suma neobsahuje ceny opráv v záruke. Sympatické je, že v prieskume nie sú zahrnuté malosériové modely, inak by na prvé priečky iste vyskočili hyperšporty ako Bugatti Chiron alebo luxusné limuzíny Rolls-Royce Phantom a podobne.
Sumy síce nie sú astronomicky vysoké, no keď si uvedomíme, že ide o náklady za jeden rok, po troch rokoch nie je suma, ktorú necháte v servise, rozhodne zanedbateľná. Vozidlá sú rozdelené do šiestich kategórií. Asi neprekvapí, že najviac financií si v servise pýtajú športové modely a najvýkonnejšie verzie modelvých radov. Potrebujú najkvalitnejší syntetický olej či najdrahší spotrebný materiál, napríklad brzdové obloženie či pneumatiky dimenzované na ostrú jazdu. Prekvapenia tu ale predsa len sú. A to hneď na začiatku.
Podľa organizácie RepairPal je totiž najdrahším autom na servis Porsche 718 Cayman. Ročne vytiahne z vrecka amerického majiteľa 2 370 dolárov, to je takmer dvakrát viac ako v prípade drahšieho a výkonnejšieho 6-valcového Porsche 911 (1 154 USD). Triedu veľkých SUV vedie s 2 009 dolármi „nadupaný“ kolos – Mercedes-AMG GLS63. A nie je sám. V kategórii vyššej triedy pridal totiž Stuttgart aj vlajkovú loď AMG S63, ktorá si pýta ročne 1 843 dolárov. Medzi kompaktnými SUV je na tom najhoršie Porsche Cayenne s nákladmi 1 200 dolárov.
Medzi sedanmi strednej triedy nájdeme tretí Mercedes-Benz. A nejde o verziu AMG, ale o klasický benzínový sedan C300. Ročne doň musíte investovať 1 094 dolárov, čo je dokonca o 123 dolárov viac, než ak by ste vlastnili väčší a drahší sedan E300 s tým istým motorom. Medzi kompaktnými autami je zas negatívnym víťazom VW Golf GTI. Podľa RepairPal si táto stredne ostrá verzia Golfu vyžaduje opravy a servis za 760 dolárov, viac ako Golf R. Čím sú dané takéto rozdiely RepairPal neuvádza.
1. Trieda |
Model |
Servisné náklady na rok |
Športové autá |
Porsche 718 Cayman |
2 370 USD |
Foto: Porsche
Porsche 718 Cayman/Boxster GTS - 2017 Porsche 718 Cayman
2. Trieda |
Model |
Servisné náklady na rok |
Veľké SUV |
Mercedes-AMG GLS63 |
2 009 USD |
Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GLS - 2017 Mercedes-Benz GLS
3. Trieda |
Model |
Servisné náklady na rok |
Vyššia trieda |
Mercedes-AMG S63 |
1 843 USD |
Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S 63 AMG - 2017 Mercedes-Benz S63 AMG
4. Trieda |
Model |
Servisné náklady na rok |
Kompaktné SUV |
Porsche Cayenne |
1 200 USD |
Foto: Porsche
Porsche Cayenne GTS - 2015 Porsche Cayenne GTS
5. Trieda |
Model |
Servisné náklady na rok |
Stredná trieda |
Mercedes-Benz C300 |
1 094 USD |
Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C
6. Trieda |
Model |
Servisné náklady na rok |
Kompakty |
VW Golf GTI |
760 USD |
Foto: VW
Volkswagen Golf GTI Clubsport - 2016 Volkswagen Golf GTI