Akvaplaning dramaticky znižuje možnosti ovládania vozidla. Auto sa jednoducho kĺže po vode ako vodný lyžiar. Tento jav síce nastáva zriedka, no je o to nebezpečnejší. Môže za to veľká vrstva vody na asfalte, nedostatočná hĺbka dezénu, ktorý nedokáže odviesť vodu spod pneumatiky, a tiež neprimerane vysoká rýchlosť jazdy. Odtiaľ je už len krôčik k tomu, aby dostal akvaplaning „zelenú“. Nemecká spoločnosť Continental však tvrdí, že má riešenie. Vyvíja zložitý systém varovania pred takouto situáciou.
„Aj s tými najlepšími pneumatikami vyvoláva náhly akvaplaning u vodiča strach, čo môže znamenať nebezpečenstvo nehody. Preto vyvíjame technológiu založenú na informáciách zo senzorov a na softvéri, ktorý dokáže odhaliť potenciálne nebezpečenstvo vzniku tohto javu. Vďaka tomu dostane vodič varovanie včas,“ vysvetľuje Frank Jourdan, člen predstavenstva Continentalu a vedúci divízie vývoja podvozkov a bezpečnosti.
Aby systém fungoval, musí zistiť, že na vozovke sa nachádza veľké množstvo vody. Na to využíva zábery zo širokouhlých kamier, ktoré sú nainštalované v spätných zrkadlách, maske chladiča aj na zadnej časti vozidla. Zábery z kamier zaznamenávajú špecifické vzory rozstreku vody, ktoré majú kvôli vytlačovaniu pneumatikou odlišnú charakteristiku. Vďaka tomu dokáže systém odhaliť akvaplaning v jeho ranej fáze. Okrem toho plánuje Continental zapojiť do deja aj senzory pneumatík.
Tie to dokážu zaznamenávať a odosielať špecifické sekvencie signálov a navyše zohľadňovať aktuálnu hĺbku dezénu, ktorá do značnej miery ovplyvňuje rýchlosť, pri ktorej akvaplaning vzniká. Čím je dezén plytší, tým vyššie je riziko vzniku „kĺzania“ na vode. V budúcnosti bude možné zhodnotiť všetky údaje a poslať výstrahu vodičovi vo forme odporúčanej rýchlosti jazdy. A nielen jemu. Ďalšie eso v rukáve predstavuje totiž technológia vzájomného prepojenia automobilov.
Vďaka zdieľaniu dát medzi vozidlami a digitálnym mapovým podkladom môžu varovanie o riziku akvaplaningu dostať aj ďalšie vozidlá ešte predtým, než vojdú do rizikovej oblasti. Kým sa tak ale stane, Continental radí vodičom, aby na mokrej vozovke znížili rýchlosť jazdy a nepoužívali letné pneumatiky, ktorých hĺbka dezénu klesne pod tri milimetre. V takomto prípade totiž hrozí, že pneumatika nedokáže pomocou kanálikov, drážok a lamiel odviesť vodu zo styčnej plochy s vozovkou.