V tomto mesiaci sa predalo v Nemecku 305 507 nových vozidiel. To je síce o 5,8 % menej v medziročnom porovnaní, ale za prvých päť mesiacov je trend opačný. Pre nové auto sa rozhodlo približne 1,5 milióna zákazníkov, čo predstavuje nárast o 2,6 %. To, čo nás však zaujíma, je podiel predaja naftových áut. A tie padli v porovnaní s vlaňajším májom o neuveriteľných 27,2 %! Celkovo sa tak diesely podieľali na registráciách len na úrovni 31,3 %. Vlani to bolo o 9,1 % viac. Ešte pred pár rokmi mali pritom viac ako polovičné zastúpenie.
S podielom 64 % majú tak jasnú nadvládu benzínové autá. Zvyšných 4,7 %, pripadá na alternatívne pohony vrátane hybridov a elektromobilov. Práve tie by mohli nahradiť v budúcnosti diesely. A hoci je Nemecko momentálne najväčším európskym trhom pre elektrické autá, stále ide o kvapku v mori. Nemcom sa do elektromobility jednoducho príliš nechce. Dokonca nevyužili naplno ani vládny program podpory predaja elektromobilov a plug-in hybridov. Tie dotovala vláda a výrobcovia sumou 3 000, respektíve 4 000 eur.
Celkovo mohlo program, ktorý beží od roku 2016 a končí sa júnom 2019, využiť až 300 000 zákazníkov. Zatiaľ však požiadalo o dotáciu len 63 000 ľudí. Zdá sa teda, že odklon Nemcov od nafty k benzínu je neodvratný. To však robí vrásky na čele automobilkám, pretože benzínové autá majú vyššiu spotrebu paliva, a teda aj viac emisií ostro sledovaného CO2. Ak si k tomu pripočítame boom predajov ťažších a smädnejších SUV a novú prísnejšiu procedúru merania emisií WLTP, nie je isté, či sa výrobcom podarí podliezť normu. Za nadlimitné gramy CO2 im však hrozia gigantické pokuty – až 95 eur za každý gram a auto!