
Pokiaľ by sa však ukázali informácie ako nové, mohlo by to priniesť ďalší rozmer do emisného škandálu Volkswagenu, ktorý už na pokutách za manipulácie s emisiami naftových motorov stál automobilku 27 miliárd eur, upozornila agentúra Reuters. Hovorca Volkswagenu, materskej firmy Audi a Porsche, uviedol, že automobilka v posledných mesiacoch intenzívne rokuje so Spolkovým úradom pre motorové vozidlá a nič nové sa zatiaľ nedeje.
Automobilka je vyšetrovaná kvôli tomu, že manipulovala s emisnými testami naftových áut, aby vykázali oveľa nižšiu úroveň znečistenia a aby splnila emisné normy. Podľa Bild am Sonntag mohlo byť však manipulované aj s prevodovkami a so softvérom vozidiel s benzínovými motormi tak, že aj tie vykazovali nižšie emisie oxidu uhličitého (CO2) a tým aj nižšiu spotrebu. Ministerstvo dopravy vo vyhlásení uviedlo, že zatiaľ nezaznamenalo podvody, ktoré by mali spojitosť s benzínovými motormi Volkswagenu.
Už v roku 2015 však Volkswagen pripustil, že kvôli nadmerným emisiám bolo kontrolovaných aj 36 000 vozidiel s benzínovými motormi a bola zistená minimálna odchýlka. Koncern VW v septembri 2015 v reakcii na obvinenia amerických úradov priznal, že do zhruba 11 miliónov dieselových áut po celom svete nainštaloval softvér umožňujúci manipulovať s testami oxidov dusíka.