Warranty Direct: Ktoré autá zrádza prevodovka a ktoré nie? Tu je štatistika

Britská poisťovňa Warranty Direct zverejnila štatistiku spoľahlivosti prevodoviek podľa značiek. Tie najmenej problémové majú najmä Japonci. Na chvoste sú Kia, Peugeot alebo Fiat.

07.09.2018 12:00
debata
Opravy prevodoviek patria k najdrahším. Ich... Foto: Schutterstock
Warranty Direct - poruchovosť motorov Opravy prevodoviek patria k najdrahším. Ich poruchy, najmä po vypršaní garancie výrobcu sú preto nočnou morou.

Prevodovky sú druhou najdrahšou súčasťou áut. Hneď po motoroch, a tak neprekvapí, že úmerne drahé sú aj ich opravy či výmena. Predstava poruchy prevodovky po vypršaní záruky je tak doslova čiernou morou, no aj to sa stáva. Vo Veľkej Británii majú preto motoristi možnosť poistiť si svoje vozidlo proti nečakaným poruchám po skončení garancie výrobcu. Takýto produkt ponúka spoločnosť Warranty Direct. Využiť ho môžu všetci majitelia áut, ktorých vozidlá majú najazdených menej ako 160 000 km, pričom poistenie trvá maximálne do 209 000 km.

Výhodu je však aj to, že poisťovňa má vďaka vlastným dátam zo státisícov vozidiel dokonalý prehľad o tom, ktoré autá sa kazia, ako aj o tom, čo sa na nich kazí. Veď všetky poistné udalosti platí z vlastných prostriedkov. Warranty Direct zverejňuje vďaka tomu veľmi populárne štatistiky spoľahlivosti, takzvaný Reliability Index, čo je vlastne rebríček poruchovosti. A býva objektívnejší ako rebríček TUV Reportu, ktorý sleduje poruchy len v rámci nemeckých STK, alebo rebríčky J. D. Power, kde zohráva rolu subjektívny faktor majiteľov áut.

Dáta neklamú

Dáta Warranty Direct sú natoľko podrobné, že dokážu filtrovať nielen celkovú priemernú spoľahlivosť vozidiel značky, ale aj jednotlivých komponentov áut. Okrem motorov, ktoré sme si nedávno prebrali, aj spoľahlivosť elektroniky či prevodoviek. A práve na prevodovky sa dnes pozrieme. Rebríček vychádza z plnenia poistných zmlúv, ktoré sa týkajú štyridsiatich značiek. Priemerný vek sledovaných vozidiel bol približne šesť rokov, čo však nevylučuje aj oveľa staršie autá, a priemerný počet najazdených kilometrov 76 429. Reliability Index, teda index poruchovosti, je vyjadrený percentuálne.

Ak nechcete mať problémy s prevodovkou, vyberte... Foto: Mazda
Warranty Direct - prevodovky Ak nechcete mať problémy s prevodovkou, vyberte si Mazdu, Lexus, Jaguar, BMW alebo Nissan a Mitsubishi.

Čím je index nižší, tým menšia je pravdepodobnosť, že auto danej značky bude mať problém s prevodovkou. A naopak. Warranty Direct sa pritom zamerala len na vážne mechanické poruchy prevodoviek, takže ľahko odstrániteľné softvérové problémy tu nefigurujú. Zato sú tu poruchy hriadeľov, ozubení, pastorkov, spojok, čerpadiel či tlakových potrubí. Bohužiaľ, štatistika nerozlišuje, či ide o manuálne, automatické, dvojspojkové, alebo kontinuálne prevodovky. Je však zrejmé, že pri mainstreamových značkách prevažujú stále manuály a pri prémiových už takmer výlučne automaty.

Vedie Mazda, Kia na chvoste

Ako to teda dopadlo? Pri najhorších značkách má problémy s prevodovkami až desať percent áut. To veru nie je málo. Na úplnom chvoste pritom nájdeme kórejskú Kiu za Roverom, Fiatom a Peugeotom. S neblahým výsledkom skončilo aj Subaru, ktoré v súčasnosti vo veľkom presadzuje kontinuálne prevodovky CVT. Rovnako prekvapujúce je umiestnenie japonskej Hondy, ktorá má povesť výrobcu kvalitných áut, ale v prevodovkách sa jej príliš nedarí. Svoje pravdepodobne zohrali jej nové 9-stupňové automaty od ZF. Hyundai je len o čosi lepší.

Najhoršie dopadla v oblasti porúch prevodoviek... Foto: Kia
Warranty Direct - prevodovky Najhoršie dopadla v oblasti porúch prevodoviek kórejská Kia. Hanbu si spravili aj Peugeot, Fiat, Honda alebo Hyundai.

Nemecké značky sa držia v strednom poli, pričom najlepšie je BMW. Mercedes-Benz, Audi alebo Porsche sú skôr horšie ako lepšie. Platí to aj o mainstreamových značkách koncernu VW, pričom najlepšia z nich je Škoda a najhorší Seat. Prvé priečky patria mixu japonských prémiových značiek. Úplne bezproblémové sú prevodovky Daihatsu pred Bentleyom a Mazdou. A keďže Daihatsu a Bentley nie sú práve bestsellermi, víťazom je v podstate Mazda. Darí sa tiež Lexusu, Jaguaru a dnes už neexistujúcemu Saabu. Prvú desiatku uzatvára okrem spomínaného BMW ešte Land Rover, Nissan a Mitsubishi.

Poruchovosť prevodoviek podľa značiek

Značka index poruchovosti priemerný počet km
1. Daihatsu 0,00 % 56 182 km
2. Bentley 1,44 % 57 077 km
3. Mazda 2,39 % 77 250 km
4. Lexus 2,61 % 84 312 km
5. Jaguar 3,07 % 81 312 km
6. Saab 3,10 % 88 338 km
7. BMW 3,16 % 94 809 km
8. Land Rover 3,20 % 112 783 km
9. Nissan 3,26 % 75 839 km
10. Mitsubishi 3,60 % 83 269 km
11. Maserati 3,95 % 55 310 km
12. Jeep 4,42 % 82 316 km
13. Škoda 4,48 % 79 582 km
14. Volvo 4,61 % 95 162 km
15. Volkswagen 4,96 % 90 030 km
16. Mini 5,28 % 65 198 km
17. Renault 5,31 % 75 336 km
18. Ford 5,35 % 83 679 km
19. Chrysler 5,37 % 81 558 km
20. Toyota 5,52 % 78 219 km
21. Porsche 5,61 % 66 791 km
22. Suzuki 5,71 % 61 757 km
23. Audi 5,82 % 96 195 km
24. Chevrolet 5,92 % 62 325 km
25. Mercedes-Benz 6,13 % 83 373 km
26. Opel 6,42 % 83 406 km
27. MG 6,52 % 47 231 km
28. Smart 6,71 % 55 915 km
29. Citroën 6,87 % 77 744 km
30. Seat 6,98 % 80 066 km
31. Aston Martin 7,14 % 44 202 km
32. Hyundai 7,46 % 88 163 km
33. Honda 7,63 % 81 161 km
34. Alfa Romeo 7,84 % 81 161 km
35. SsangYong 7,84 % 81 478 km
36. Subaru 8,09 % 91 748 km
37. Fiat 8,89 % 64 161 km
38. Peugeot 9,38 % 76 766 km
39. Rover 10,77 % 50 940 km
40. Kia 12,13 % 84 204 km

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Warranty Direct #poruchovosť áut #spoľahlivosť áut #prevodovky
Články podľa značiek