Rozmer pneumatík 175/65 R14 s rýchlostným indexom T (do 190 km/h) je určený na malé autá triedy mini a pre nižšiu triedu. Napríklad pre Citroën C2, Hyundai i10, Kiu Picanto, Mazdu 2, Škodu Citigo, Toyotu Yaris, Renault Twingo alebo pre Ford Fiesta a Peugeot 206. Ide teda o typické mestské autá, ktoré len občas zamieria na dlhšie cesty. Možno aj preto výrobcovia do ich vývoja až tak neinvestujú. Inak by sa nemohlo stať, že z dvanástich testovaných produktov dosiahli známku „dobré“ len dva.
Ako testovacie vozidlo ADAC použil Ford Fiesta. Plášte posudzoval podľa ich správania na suchej, mokrej, zasneženej a zľadovatenej vozovke, ale aj z pohľadu ekonomiky prevádzky, hlučnosti a životnosti. Najdôležitejším kritériom je správanie na mokrej a zasneženej vozovke. Podiel na celkovej známke oboch kritérií je až 50 %. Víťazom sa stala pneumatika Continental WinterContact TS860 tesne pred Dunlopom Winter Response. Obe preukázali veľmi vyvážené vlastnosti a skončili so zhodnou výslednou známkou 2,1, ale Continental bol predsa len o chlp lepší na suchej, mokrej a zasneženej ceste. Naopak, Dunlop ho porazil v hospodárnosti. Lenže tento aspekt nemá až takú váhu.
Široké stredné pole so známkou „uspokojivé“ vytvorilo osem pneumatík. Každá z nich už ukázala nejakú tú slabosť. Platí to aj o Firestone Winterhawk 3 na treťom mieste, ktorý dosiahol slabšie výsledky na mokrom povrchu. Inak by sa zaradil k najlepším. Na mokrú vozovku doplatili aj plášte Debica, Sava a Vredestein. Produkty Nokian, Goodyear a Esa+Tecar zas nepresvedčili na snehu. Len Pirelli Cinturato Winter malo vážnejšie problémy na suchej ceste. Toto kritérium má síce na celkovom hodnotení zimných plášťov podiel len 15 %, ale známka 3,7 bola natoľko slabá, že taliansky plášť skončil s hodnotením „uspokojivé“ s len s odretými ušami. Podobne to bolo so Semperitom Master-Grip 2. Na suchej ceste bol ešte horší a tak skončil ako jediný so známkou „dostatočný“.
No najväčšiu hanbu si vyslúžil čínsko-taiwanský Nankang. Pneumatika Snow SV-3 mala obrovské problémy na vode aj na snehu, takže je otázka, či vôbec ide o zimné obutie. Pritom nedokázal Nakang tieto slabosti zúročiť ani v kritériu hospodárnosti či komfortu. ADAC pred týmto produktom varuje. Tiež pripomína, že v zostave dvanástich zimných plášťov daného rozmeru chýbali pneumatiky Michelinu a Hankooku. Francúzov ADAC nezaradil do testu, pretože nebolo jasné, či bude plášť Alpin 4 naďalej k dispozícii, alebo dostane túto zimu nástupcu. Hankook svoju zlepšenú pneumatiku i*cept RS2 s novou receptúrou zmesi síce predstavil, ale nemeckému autoklubu sa ju nepodarilo kúpiť vo voľnom obchode.
Test zimných pneumatík 175/65 R14 T
Pneumatika | Cena | Hodnotenie | Sucho | Mokro | Sneh | Ľad | Komfort | Hospodárnosť | Opotrebenie | Celková známka |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Podiel na známke | – | – | 15 % | 30 % | 20 % | 10 % | 5 % | 10 % | 10 % | 100 % |
Continental WinterContact TS860 | 72 € | Dobré | 2,3 | 1,7 | 1,8 | 2,5 | 3,5 | 2,2 | 2,0 | 2,1 |
Dunlop Winter Response 2 | 71 € | Dobré | 2,4 | 1,8 | 1,9 | 2,5 | 3,4 | 1,7 | 2,0 | 2,1 |
Firestone Winterhawk 3 | 53 € | Uspokojivé | 2,0 | 2,6 | 2,3 | 2,5 | 3,3 | 1,8 | 2,0 | 2,6 |
Nokian WR D4 | 62 € | Uspokojivé | 2,6 | 2,4 | 2,7 | 2,4 | 3,8 | 2,2 | 2,0 | 2,7 |
Goodyear UltraGrip 9 | 71 € | Uspokojivé | 2,6 | 2,2 | 2,8 | 2,5 | 3,5 | 1,8 | 1,5 | 2,8 |
Debica Frigo 2 | 53 € | Uspokojivé | 2,9 | 2,9 | 2,2 | 2,5 | 3,5 | 2,2 | 2,0 | 2,9 |
Esa+Tecar Super Grip 9 | 44 € | Uspokojivé | 2,5 | 2,4 | 2,9 | 2,5 | 3,3 | 1,6 | 2,0 | 2,9 |
Sava Eskimo S3+ | 55 € | Uspokojivé | 2,9 | 2,9 | 2,2 | 2,5 | 3,5 | 2,1 | 2,0 | 2,9 |
Vredestein Snowtrac 5 | 63 € | Uspokojivé | 2,3 | 2,9 | 2,2 | 2,5 | 3,9 | 1,8 | 2,5 | 2,9 |
Pirelli Cinturato Winter | 74 € | Uspokojivé | 3,1 | 2,4 | 2,2 | 2,5 | 3,2 | 2,0 | 3,0 | 3,1 |
Semperit Master-Grip 2 | 56 € | Dostatočné | 3,7 | 2,5 | 2,0 | 2,5 | 3,8 | 2,4 | 2,5 | 3,7 |
Nankang Snow SV-3 | 52 € | Nedostatočné | 2,5 | 4,7 | 5,5 | 2,5 | 3,5 | 2,7 | 2,0 | 5,5 |