MeinAuto.de: Až takéto zľavy dávajú Nemci na skladové diesely. 30%? Nič zvláštne

Antidieselová horúčka v Nemecku tlačí ceny nových áut tankujúcich naftu nadol. V niektorých prípadoch až o viac ako 30 %. Toto sú extrémy, ktoré zverejnil nemecký portál MeinAuto.de.

03.10.2018 18:00
debata (1)
Rebríčku najviac zlacnených dieselov kraľuje... Foto: Ford
Ford C-MaxSolar Energi Concept Rebríčku najviac zlacnených dieselov kraľuje Ford C-Max 1,5 TDCI Ambiente. Ak donesiete svoj starý diesel, auto vám nielen odkúpia, ale z cenníkovej ceny odpočítajú až 36,53 %. V realite to znamená ušetrených takmer 8 000 eur.
Osud dieselov v Nemecku je nejasný. Mestá broja za ich zákaz vjazdu do centier a vláda chce zas staré diesely vybaviť dodatočnými katalyzátormi, aby spĺňali vyššiu emisnú normu. To všetko oslabuje dôveru Nemcov v budúcnosť nafty. Samozrejme, pre automobilky to znamená veľký problém. Záujem o naftové autá jednoducho rapídne klesá. Kým ešte pred pár rokmi mali jasnú prevahu, ich podiel na nových registráciách nedosahuje v súčasnosti v tejto krajine ani 32 %.

Dieselové autá sa hromadia u dílerov a nepomáhajú ani podporné programy automobiliek, ktoré sľubujú spätné odkúpenie naftových áut od majiteľov, ktorých sa zákazy dotknú. Situácia dospela k bodu, keď sa stávajú mnohé nové naftové autá takmer nepredajné a díleri museli prikročiť k zľavám. Nemožno ich označiť inak, ako za extrémne. Navyše je tu skupina vozidiel, ktoré neboli homologizované podľa novej normy WLTP a tak ich automobilky prihlásili na seba do 1. septembra 2018, odkedy sú pravidlá novej homologizácie povinné. Inak by nemohli ísť na cesty.

To zvýšilo opäť tlak na zľavy. Dokumentuje to aj prieskum nemeckého portálu MeinAuto.de, ktorý porovnal oficiálne cenníkové ceny naftových áut neplniacich emisnú normu Euro 6d TEMP s akciovými cenami. Rekordérom rebríčka je Ford C-Max 1,5 TDCi, na ktorom ušetríte takmer 8 000 eur. To znamená zľavu 36,53 percenta. Podmienkou je odkúpenie staršieho dieselového auta s emisnou normou Euro 4 alebo staršou. Až o 32 % menej zaplatíte za podobných podmienok za Škodu Octavia Combi 1,6 TDI Active.

Tá stojí normálne 23 560 eur, teraz ale len 16 710. Nad hranicu 30-percentnej zľavy sa dostali aj naftový Citroën C3, VW Golf či SUV Ford Kuga. V rebríčku najviac zlacnených áut prieskumu MeinAuto je najmenšia 26-percentná zľava na VW Polo 1,6 TDI. Je síce pravdou, že zľava je aj tu podmienená odkúpením staršieho vozidla, ale rovnaké podmienky platia aj pre zahraničných záujemcov. Len netreba zabudnúť, že zľava nie je plošná. Jednoducho, týka sa uvedených modelov s konkrétnymi motormi a v konkrétnej úrovni vybavenia.

Zľavy na dieselové autá v Nemecku

1. Model Verzia Cena v cenníku (€) Aktuálna cena (%) Zľava (%) Zľava (€)
2. Ford C-Max 1,5 TDCI Ambiente 21 850 Eur 14 497 Eur 36,53 % 7 982 Eur
3. Škoda Octavia Combi 1,6 TDI Active 23 560 Eur 16 710 Eur 32,00 % 7 539 Eur
4. Citroën C3 1,6 BlueHDi 100 Feel 18 740 Eur 13 500 Eur 31,75 % 5 950 Eur
5. VW Golf 1,6 TDI Trendline 22 775 Eur 15 992 Eur 31,63 % 7 204 Eur
6. Ford Kuga 1,5 TDCI Trend 27 950 Eur 19 929 Eur 31,24 % 8 732 Eur
7. Ford Focus 1,5 EcoBlue Trend 23 800 Eur 17 256 Eur 29,76 % 7 095 Eur
8. Opel Insignia Country Tourer 2,0 Diesel Automat 38 750 Eur 27 706 Eur 29,76 % 11 532 Eur
9. Opel Astra 1,6 Diesel Selction 22 450 Eur 16 279 Eur 29,67 % 6 661 Eur
10. Renault Clio Grandtour 1,5 dCi Limited 18 640 Eur 13 831 Eur 29,50 % 6 661 Eur
11. Kia Sorento 2,2 CRDi Edition 7 35 750 Eur 25 899 Eur 29,49 % 10 543 Eur
12. Renaut Captur 1,5 dCi 90 Limited 20 340 Eur 15 274 Eur 28,30 % 5 756 Eur
13. VW Sharan 2,0 TDI Trendline 36 700 Eur 26 991 Eur 27,60 % 10 129 Eur
14. Seat Leon 1,6 TDI Reference 24 400 Eur 18 380 Eur 27,50 % 6 710 Eur
15. Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi 100 Feel 20 790 Eur 15 993 Eur 26,85 % 5 582 Eur
16. VW Polo 1,6 TDI Trendline 16 575 Eur 16 622 Eur 26,02 % 4 313 Eur

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Nemecko #zľavy #naftové autá
Články podľa značiek