Tesla 3 je najbezpečnejšie auto planéty. Tvrdí po crashtestoch NHTSA

Kalifornskej Tesle sa síce príliš nedarí a mnohí analytici jej dokonca predpovedajú bankrot, ale v crashtestoch NHTSA teraz skutočne „zahviezdila“. Americký náprotivok konzorcia Euro NCAP ohodnotil Teslu 3 ako najbezpečnejšie auto v histórii jej nárazových skúšok.

12.10.2018 16:00
debata (9)
Americká organizácia NHTSA tvrdí, že... Foto: NHTSA
Tesla 3 - crashtest NHTSA Americká organizácia NHTSA tvrdí, že bezpečnostné kvality Tesly 3 spočívajú priamo v jej elektrickej architektúre. Tá zväčšuje deformačné zóny vpredu aj vzadu.

Elon Musk, šéf Tesly, sa nedávno na svojom obľúbenom Twitteri vyjadril, že nový elektromobil Model 3 má všetky predpoklady stať sa najbezpečnejším autom v crashtestoch americkej organizácie pre bezpečnosť cestnej premávky NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration). A mal pravdu. Potvrdila to priamo agentúra po tom, čo Model 3 podstúpil všetky jej procedúry. Trojka je jednoducho autom, kde je najnižšia pravdepodobnosť zranenia. Tesla 3 dokonca predbehla svojich starších a väčších súrodencov – Model S a Model X, ktoré doteraz štatistike kraľovali.

Tesla 3 musela pritom podstúpiť program, pri ktorom sa testovala odolnosť nielen v čelnom náraze, ale aj náraze s 25 % prekrytím na strane spolujazdca či test pevnosti strechy. Všetkými procedúrami pritom prešla ako nôž maslom. Dostala plný počet hviezdičiek vo všetkých kategóriách aj podkategóriách. Pomohla jej tiež štandardná prítomnosť asistenčných systémov, ktoré sú pri konkurencii zväčša za príplatok. Prečo je však taká bezpečná? Tajomstvo spočíva v samotnej elektrickej architektúre. Napríklad v nízkom ťažisku, vďaka umiestneniu batérií v podlahe, a dlhých deformačných zónach.

Tá predná je efektívnejšia ako pri bežných autách, keďže sa tu nenachádza žiaden motor, a zadná preto, že kompaktný elektromotor je umiestnený viac pred ako za prednou nápravou. Svoje zohráva aj extrémna pevnosť skeletu v oblasti kabíny. Strecha udrží až štvornásobok hmotnosti auta, pričom NHTSA požaduje „len“ trojnásobok. Tesla 3 má tiež patentovanú konštrukciu stĺpika a bočných prahov, ktoré dávajú bočným airbagom viac priestoru na nafúknutie. Pravdepodobnosť vzniku nehody znižuje aj perfektné rozloženie hmotnosti medzi nápravy v pomere 50 : 50, čo znamená skvelú manipuláciu a možnosť vyhnúť sa bezpečne zrážke.

Tesla predpokladá, že rovnaké výsledky by dosiahla aj s novou verziou vybavenou dvojicou elektromotorov.

© Autorské práva vyhradené

9 debata chyba
Viac na túto tému: #Tesla #NHTSA #crashtest #Tesla 3
Články podľa značiek