Zákazníci si budú môcť voliť nové benzínové aj nové dieselové modely značiek Audi, Seat, Škoda a Volkswagen. Tak napríklad pri kúpe Škody Citigo dostanú zákazníci prémiu 2 500, pri Fabii 3 500 a pri Kodiaqu alebo Superbe 7 500 eur. Majitelia vozidiel zo 14 nemeckých miest s obzvlášť znečisteným ovzduším získajú ešte ďalší zvláštny príplatok. Dnes však nie je isté, či môžu túto ponuku využiť v Nemecku aj majitelia dotknutých vozidiel z iných členských štátov EÚ.
Podľa koncernu VW je cieľom šrotovného zabrániť hroziacim zákazom vjazdu naftových áut do nemeckých miest. Keď koncern ponúkal šrotovné od augusta 2017 do júna 2018, podarilo sa mu stiahnuť z nemeckých ciest 210 000 starších naftových áut. Toto opatrenie má však aj svojich kritikov. Niektorí politici sa domnievajú, že ponúkaná prémia je ďalším pokusom autokoncernov „vyžmýkať" z dieselového podvodu zo zákazníkov peniaze.
Otázny je aj osud odovzdaných naftových áut. Ničiť v podstate plne funkčné naftové vozidlá a namiesto nich vyrábať nové nie je práve ekologické. Potvrdzujú to aj viaceré nemecké vrakoviská, kde končia zánovné diesle, najmä z dôvodu, že ich ponuka na výkup môže byť vyššia ako výška prémie výrobcu. Takto sa dnes rozoberajú v Nemecku na náhradné dielce stovky plne prevádzkyschopných áut.