Euro NCAP: Berlingu, Combu a Rifteru chýba hviezdička

Trojica nových malých „dodávok“ si vyslúžila v nárazových testoch štyri hviezdičky. Poskytujú síce veľmi slušnú ochranu, ale osudné im boli asistenčné systémy. Hoci sú na palube.

25.10.2018 16:00
debata
Francúzsko-nemecké trojičky doplatili na... Foto: Euro NCAP
Euro NCAP - Peugeot Rifter Francúzsko-nemecké trojičky doplatili na kategóriu asistenčných systémov. Autonómne brzdy totiž nefungovali pri vyšších rýchlostiach tak, ako by si to euro NCAP predstavovalo.

Euro NCAP zverejnilo novú sériu crashtestov siedmich nových áut. My sa však najprv pozrieme na tri z nich. Dôvod? Citroën Berlingo, Opel Combo a Peugeot Rifter, boli totiž jedinými zástupcami triedy malých úžitkových áut, aj keď v osobných verziách. A navyše ide o trojičky, ktoré vznikli v rámci koncernu PSA. Potom asi neprekvapí, že hoci sa na nárazových skúškach zúčastnil jedine Peugeot Rifter 1,5 Blue HDi vo výbave Allure, výsledky platia aj pre jeho súrodencov. Veď sa líšia len v dizajnových detailoch.

Hádam práve s výnimkou Riftera, ktorý ako jediný z nich priniesol takzvaný i-Cockpit, teda konfiguráciu malého volantu a vyššie umiestneného prístrojového panela. Táto zvláštnosť by síce mohla mať vplyv na odlišnú ochranu posádky v porovnaní s Berlingom a Combom, ale Euro NCAP to nebralo do úvahy a trojičky dalo do jedného „vreca“. Francúzsko-nemecké trio si nakoniec vyslúžilo štyri z piatich možných hviezdičiek. Stojí za tým slabšie hodnotenie asistenčných systémov. Ale nie preto, že by ich Rifter nemal. V sérii sú autonómne brzdy aj monitoring jazdných prúdov.

Euro NCAP však nebolo celkom spokojné s ich účinkom pri diaľničných rýchlostiach a s reakciami na chodcov. Takže v kategórii „elektronických barličiek“ dostali trojičky len 68 %. V ostatných triedach sa im darilo. V ochrane dospelých majú na konte až 91 %. Pri čelnom náraze so 40-percentným prekrytím sa kritiky dočkala len medzná ochrana hrudníka spolujazdca. Pri deťoch s výsledkom 81 % poukázalo konzorcium na slabšiu ochranu krku mladšieho dieťaťa a v kategórii ochrany chodcov, hodnotenej na 58 % sa ako nedostatočné ukázali partie v oblasti predných stĺpikov a bokov kapoty. To však nie je nič výnimočné. Nebyť zaváhania v triede asistenčných systémov, mohli mať nové trojičky plný počet hviezdičiek.

Výsledky testov Euro NCAP

Model Hviezdičky Dospelí Deti Chodci Asist. systémy Hodnotenie
Citroën Berlingo 4 91 % 81 % 58 % 68 % 78 %
Opel Combo 4 91 % 81 % 58 % 68 % 78 %
Peugeot Rifter 4 91 % 81 % 58 % 68 % 78 %

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Euro NCAP #Citroën Berlingo #Peugeot Rifter #Opel Combo
Články podľa značiek