Euro NCAP: Štyri autá, dvadsať hviezd. Bodoval aj ‘vodík‘

V ostatnom kole nárazových testov euro NCAP sa nediali veľké prekvapenia. Vodíkový Hyundai Nexo, Lexus ES, Mazda 6 aj Mercedes-Benz triedy A získali plný počet hviezdičiek. Lexus mierne zaváhal.

31.10.2018 16:00
debata
Hyundai Nexo poháňajú palivové články. Napriek... Foto: Euro NCAP
Euro NCAP - Hyundai Nexo Hyundai Nexo poháňajú palivové články. Napriek novej technológii ukázal, že aj vodíkový model môže poskytnúť posádke vynikajúcu ochranu na úrovni piatich hviezdičiek.

Výsledky crash testov trojčiat Citroën Berlingo, Peugeot Rifter a Opel Combo z najnovšieho kola bariérových skúšok Euro NCAP sme si už predstavili. Išlo totiž o tri osobné dodávky. Na zvyšok zo siedmich modelov sa pozrieme teraz. Z štvorice áut Hyundai Nexo, Lexus ES, Mazda 6 aj Mercedes-Benz triedy A je nepochybne najzaujímavejším práve kórejský predstaviteľ. Nestáva sa totiž často, že sa pod ruky komisárov bezpečnostného konzorcia dostane model poháňaný vodíkom, presnejšie palivovými článkami. A Euro NCAP má ohľadne neho dobré správy. Nexo dosiahlo, tak ako jeho konvenční súrodenci, maximálny počet piatich hviezdičiek.

Lexus ES ukázal podkĺznutie figuríny zadného... Foto: Euro NCAP
Euro NCAP - Lexus ES Lexus ES ukázal podkĺznutie figuríny zadného cestujúceho pod bezpečnostný pás.

Testami prešlo hladko. Problémy mu robila len ochrana chodcov, kde experti Nexu vyčítali nedostatočnú ochranu panvy kvôli hrane kapoty a tiež hlavy, za ktorou zas stojí oblasť predných stĺpikov. Nexo tak získalo v tejto disciplíne len 67 %, menej ako jeho rivali. V ochrane dospelých, detí a v kategórii asistenčných systémov však nezaváhalo. Zato malé zaváhanie ukázal japonský sedan Lexusu ES. Päť hviezdičiek si síce zaknihoval, ale pri čelnom náraze so stopercentným prekrytím podkĺzla figurína na zadných sedadlách pod bezpečnostné pásy, čo znamenalo nedostatočnú ochranu panvy.

Mazde 6 robilo problémy podkĺznutie figuríny... Foto: Euro NCAP
Euro NCAP - Mazda 6 Mazde 6 robilo problémy podkĺznutie figuríny zadného cestujúceho pod bezpečnostný pás a k tomu slabšia ochrana chodcov.

Mazda 6 mala presne ten istý problém ako Lexus. Figurína zadného cestujúceho opäť podkĺzla pod pás, ktorý bol vedený v oblasti brucha. Takže v tejto oblasti poskytuje nedostatočnú ochranu. A menej dobre si viedla aj v ochrane chodcov, kde jej vyčítali riziko pri kolízii chodca s čelnými stĺpikmi a hranou kapoty. Mercedes-Benz triedy A prešiel testami ako nôž maslom. Naznačuje to už samotný vážený priemer na úrovni 96 %. Ukázal vyvážené výsledky vo všetkých kategóriách – od ochrany dospelých cez deti, chodcov až po asistenčné systémy.

Mercedes-Benz triedy A sa stal najlepšie... Foto: Euro NCAP
Euro NCAP - Mercedes-Benz A Mercedes-Benz triedy A sa stal najlepšie hodnoteným modelom v ostatnej sérii crash testov. Prakticky neukázal slabé miesto.

Výsledky testov Euro NCAP

Model Hviezdičky Dospelí Deti Chodci Asist. systémy Vážený priemer
Hyundai Nexo 5 94 % 87 % 67 % 80 % 84 %
Lexus ES 5 91 % 87 % 90 % 77 % 87 %
Mazda 5 95 % 91 % 66 % 73 % 84 %
Mercedes-Benz A 5 96 % 91 % 92 % 75 % 90 %

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Mazda 6 #Euro NCAP #Mercedes-Benz A #Hyundai Nexo #Lexus ES
Články podľa značiek