
Úžasné supervýkonné kupé Polestar 1, ktoré je prvým autorsky vyvinutým produktom osamostatnenej divízie Volva, prešlo peklom crashtestu. A hoci to Švédi s bezpečnosťou vždy vedeli, teraz mali obavy. Dôvod? Na rozdiel od vozidiel Volvo je karoséria plug-in hybridného Polestaru vyrobená z uhlíkových kompozitov. Superľahký materiál sa síce podpísal na redukcii hmotnosti o úžasných 230 kg, zároveň bol však veľkou neznámou jeho vplyv na pasívnu bezpečnosť. Na rozdiel od ocele, ktorá sa vplyvom nárazu krúti a deformuje, má totiž kompozit z uhlíkových vlákien celkom iné vlastnosti – praská a láme sa. Je jednoducho krehký.

A ako to dopadlo? „Z tohto crashtestu sme nadšení. Prvá nárazová skúška Polestaru bola pre nás expedíciou do neznáma. Bol to najdôležitejší moment vývoja, pretože sme si museli overiť, že všetky nápady a kalkulácie, ktoré sme pri stavbe využili, boli správne. A ony boli,“ uviedol na margo skúšok Thomas Ingenlath, šéf športovej divízie Volva a zároveň autor dizajnu Polestaru a nových Volv. Analýza ukázala, že väčšina nárazovej energie bola pohltená programovanými deformačnými štruktúrami a ďalšie pohltili karbónové panely tak, že ostali neporušené. Volvo bude teraz v nárazových testoch pokračovať. K dispozícii má celkovo 34 prototypov pre rôzne účely. Aj tie fatálne…