Cestných pirátov nevidia v Rakúsku radi. Tamojšia polícia je slušná, ale nekompromisná. A teraz má novú posilu v podobe novej generácie rýchlostných radarov. Bude ich rovná stovka a na rakúskych diaľniciach či cestách prvej triedy sa objavia do dvoch rokov. Nahradia starú techniku, ktorá má v niektorých prípadoch viac ako desaťročie. Potom sa netreba čudovať, že ich schopnosti sú v porovnaní s predchodcami neporovnateľné.
Čo dokážu? Laserová technológia je v prvom rade podstatne presnejšia. Takže kým staré statické radary založené na Dopplerovom efekte mali toleranciu 5 km/h do rýchlosti 100 km/h, nové sa mýlia maximálne o tri kilometre za hodinu. So stúpajúcou rýchlosťou sa navyše ich presnosť v porovnaní so starou technikou prejavuje ešte viac. To pre vodičov znamená, že sa nebudú môcť spoliehať na povolené odchýlky tak ako doteraz.
Útechou je azda len to, že rakúske zákony pripúšťajú úradnú toleranciu, ktorá môže byť vyššia ako tá technologická a ktorú si jednotlivé spolkové krajiny určujú samy. Novinkou je aj to, že radary budú schopné merať rýchlosť v oboch smeroch a súčasne niekoľkých áut idúcich na viacprúdových komunikáciách. Rakúšania síce novú techniku nasadia stacionárne, ale to neznamená, že nie je mobilná. Radar je možné ľahko premiestniť. O tom, kde sa budú nachádzať, rozhodnú tiež úrady v jednotlivých spolkových krajinách.