Nemci zakážu vjazd dieselom aj na prvú diaľnicu!

Boj nemeckých politikov proti nafte naberá na obrátkach. Zákazy vjazdu do centier miest im nestačia. Pri Essene sa v budúcom roku nedostanete so starším dieselom ani na jednu z diaľnic. Je to vôbec po prvýkrát, čo sa reštrikčné opatrenie presunulo na takýto typ komunikácie.

20.11.2018 16:00
debata (44)
Doteraz Nemci zakazovali vjazd starších... Foto: Pravda
Diesel - stop Doteraz Nemci zakazovali vjazd starších dieselov len do určitých častí miest. Od leta budúceho roka sa s nimi majitelia nedostanú ani na prvý úsek diaľnice pri Essene.
Zdá sa, že nemeckí majitelia starších dieselových áut to naozaj nebudú mať ľahké. Hrozí im, že so svojimi úspornými dieselovými autami sa nedostanú nielen do centier miest ale dokonca ani na rýchlostné komunikácie. Prvá taká už existuje. Spadá do novej emisnej zóny, vytvorenej rozhodnutím spolkového súdu v Gelsenkirchene a týka sa osemnástich z päťdesiatich okrskov Essenu, jedného z najväčších miest Porúria. A práve v tejto zóne leží aj niekoľkokilometrový úsek diaľnice A40.

Od prvého júla budúceho roka ho nebudú môcť využívať majitelia naftových áut s emisnou normou staršou ako Euro 5. A od septembra dokonca ani oni. Prístupná bude len pre diesely s emisnou normou Euro 6 a mladšou. To znamená, že od jesene sa dotkne zákaz aj relatívne nových áut, ktoré nemajú viac ako štyri alebo päť rokov. Podobne to bude aj na ulici Kurt-Schumacher-Straße v Gelsenkirchene. Problém to však môže predstavovať nielen pre samotných majiteľov áut s naftovými motormi ale aj pre tamojšiu ekonomiku, keďže Porúrie je vysoko priemyselná oblasť.

Rozhodnutie súdu, ktoré dalo za pravdu žalujúcej organizácii DUH je o to prekvapivejšie, že v Essene nie je ovzdušie znečistené tak ako v iných nemeckých metropolách. Posledné merania oxidov dusíku, ktoré sú najobávanejšou zložkou výfukových exhalátov naftových áut, ukázali v blízkosti diaľnice A40 prekročenie normy len o 10 mg na kubický meter v porovnaní s povoleným limitom 40 mg. Sú pritom mestá, ktoré limit prekračujú aj dvojnásobne. Organizácia DUH má pritom pripravených ďalších 50 žalôb. Ak bude úspešná, počet zakázaných úsekov môže rýchlo rásť.

A rastie aj bez žalôb. Tak napríklad od júna sa nedostanú motoristi s naftovými autami s emisnou normou staršou ako Euro 5, do centra Berlína, od apríla do Bonu (staršie ako Euro 4). Podobne to bude budúci rok vo Frankfurte nad Mohanom, Kolíne nad Rýnom či v Stuttgarte. Ak sa teda chystáte do týchto miest so svojim naftovým autom, dobre si zistite, akú emisnú normu plní. Bez rizika sú v Nemecku už len diesely s emisnou normou Euro 6.

© Autorské práva vyhradené

44 debata chyba
Viac na túto tému: #naftové autá #dieselové motory #zákaz vjazdu
Články podľa značiek