Euro NCAP: Trikrát päť hviezdičiek pre SUV. Aj pre off-road G!

Prvé kolo nárazových testov je doslova oslavou SUV. Stretli s v ňom hybridná Honda CR-V, po prvý raz off-road Mercedes-Benz triedy G a Seat Tarraco. Všetky excelovali päťhviezdičkovými výsledkami.

01.03.2019 19:00
debata (1)
Seat Tarraco sa stal hviezdou posledného kola... Foto: Euro NCAP
Euro NCAP - Seat Tarraco Seat Tarraco sa stal hviezdou posledného kola crash testov. Dosiahol celkové hodnotenie na úrovni 87 %, čo je jedno z najvyšších v histórii Euro NCAP. Prakticky mu niet čo vyčítať.

Trieda SUV dnes kraľuje automobilovému trhu celej planéty, Európu nevynímajúc. O to povzbudivejšie sú výsledky prvého kola crash testov Euro NCAP. Trojica noviniek preukázala excelentnú ochranu posádky. Dokonca aj Mercedes-Benz triedy G, ktorý sa zúčastnil na bruselskej „likvidácii“ vôbec po prvý raz vo svojej 40-ročnej histórii. Šéf Euro NCAP Michiel van Ratingen je nadšený a tvrdí, že skvelé výsledky demonštrujú silu spotrebiteľských testov nielen v oblasti výkonu, ale aj na podporu nových bezpečnostných technológií, ktoré sa stávajú súčasťou sériovej výbavy nových vozidiel.

Dôkazom je prítomnosť systému autonómnych bŕzd (AEB) s detekciou chodcov aj cyklistov vo všetkých troch modeloch. Pritom tento systém nie je ešte povinný. V metodike testov má však vplyv na výsledné hodnotenie už od minulého roka, a tak výrobcovia neváhajú s jeho nasadením. A robia dobre. Ani v jednej z disciplín nedosiahla trojica overovaných vozidiel horšie ako 70 % hodnotenie. Boli tu len minimálne nedostatky. Honde CR-V, ktorá dorazila do Bruselu v úplne novej hybridnej verzii, napríklad komisári vyčítali len mierne vyššie ohrozenie krčnej chrbtice cestujúcich na zadných sedadlách.

Mercedes-Benz triedy G sa do bruselských... Foto: Euro NCAP
Euro NCAP - Mercedes-Benz G Mercedes-Benz triedy G sa do bruselských laboratórií dostavil po prvý raz vo svojej 40-ročnej histórii. A hneď zahviezdil. Problémy mu robí len čelný náraz so 40 % prekrytím, keď je ohrozený hrudník vodiča. Čuduj sa svete, slušne chráni aj chodcov.

Autonómne brzdy CR-V pracovali dobre pri ochrane chodcov, ale pri detekcii cyklistov to bolo o čosi horšie. Tradičným nedostatkom boli aj príliš tuhé čelné stĺpiky či hrana kapoty, čo má negatívny vplyv na zranenia pri zrážke s chodcom. O to viac sa očakávalo hodnotenie v tejto disciplíne v prípade modernizovaného, ale stále hranatého nemeckého off-roadu. Lenže nič dramatické sa nedialo. Za ochranu chodcov dostal Mercedes-Benz triedy G dokonca lepšie hodnotenie ako Honda CR-V. Komisári ocenili konštrukciu nárazníka pri ochrane nôh aj konštrukciu kapoty.

Honda CR-V absolvovala v minulosti crash test s... Foto: Euro NCAP
Euro NCAP - Honda CR-V Honda CR-V absolvovala v minulosti crash test s dieselovým motorom. Nová generácia však dorazila s novým hybridným pohonom. A nesklamala. Komisári kritizovali len mierne vyššie ohrozenie krčnej chrbtice cestujúcich na zadných sedadlách.

Géčko malo prekvapujúco väčšie problémy s ochranou dospelých pri čelnom náraze s prekrytím 40 %, najmä s ochranou hrudníka vodiča, ktorá bola vyhodnotená ako slabá. Pri teste celou prednou časťou sa však výsledky podstatne zlepšili. A čo mladší španielsky bratranec Škody Kodiaq? Otázkou bolo, či Seat Tarraco zvládne zopakovať päťhviezdičkový úspech Škody Kodiaq, s ktorou má rovnakú platformu, ale ktorá absolvovala crash testy v roku 2017, ešte pred sprísnením kritérií. Podarilo sa.

Tarraco porazilo svojich súperov vo všetkých disciplínach. Za dospelých získalo 97 %, za deti 84 %, za ochranu chodcov 79 % a rovnakú známku aj za oblasť asistenčných systémov. Tarracu tak komisári vyčítali len okolie stĺpikov A, ktoré sú rizikom pre chodcov, ale to je v podstate štandard, s ktorým zápasia všetky testované modely. Euro NCAP sa naň pozerá ako na jedno z najbezpečnejších áut, aké sa kedy dostavilo na crash testy. V Martorelli musia mať naozaj radosť.

Výsledky crashtestov Euro NCAP

Model Hviezdička Dospelí Deti Chodci Asist. systémy Celkové hodnotenie
Honda CR-V 5 93 % 83 % 70 % 76 % 83 %
Mercedes-Benz G 5 90 % 83 % 78 % 72 % 83 %
Seat Tarraco 5 97 % 84 % 79 % 79 0 % 87 %

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Euro NCAP #Honda CR-V #Mercedes-Benz G #Seat Tarraco
Články podľa značiek