Nový Peugeot 208, ktorý sa predstavil len pred pár dňami na autosalóne v Ženeve, je pre francúzsku automobilku prelomovým modelom. Ako prvý totiž počíta s benzínovým, naftovým aj čisto elektrickým pohonom. Umožňuje to platforma CMP prispôsobená vo verzii e-CMP pre zástavbu elektromotorov aj batérií. Parametre sú slušné. Peugeot e-208 s výkonom 100 kW a krútiacim momentom 260 Nm bude vôbec najsilnejšou motorizáciou, takže ho dostanete rovno vo verzii GT. Stovku zvládne za 8,1 sekundy.
Na jedno nabitie batérií s kapacitou 50 kWh má prejsť 340 km, a to podľa prísnejšej normy WLTP. Nabíjanie na 80 % kapacity má trvať na nabíjacích staniciach s výkonom 100 kW len 30 minút a vďaka integrovanej palubnej nabíjačke s výkonom 11 kW asi päť hodín z bežnej siete. To neznie zle, ale koľko to bude stáť? Odpoveď na túto otázku má vraj francúzsky magazín L’Argus. Ten uverejnil neoficiálnu informáciu, že za základnú verziu si bude Peugeot účtovať 31 000 eur. Aj malý elektrický Peugeot bude teda ďalším dôkazom, že elektromobilita byť lacná nemôže. A to aj pri zohľadnení úspory na palive.
Zvlášť v segmente malých áut, kde sa cena technológie nedá ukryť tak úspešne ako pri elektromobiloch vyšších tried. Za túto cenu si totiž môžete dopriať nielen crossovery 3008 či 5008 s benzínovými a naftovými motormi, ale aj novú vlajkovú loď Peugeot 508, a to rozhodne nehovoríme len o základných verziách. Na druhej strane nebude e-208 cenovo nijako zvlášť vytŕčať, ak sa pozrieme na cenovky konkurentov. Za Renault Zoe (41 kWh) zaplatíte 31 300, za Hyundai Kona Electric (39 kWh) 34 990, za Nissan Leaf (40 kWh) 36 130 a za BMW i3 38 950 (33 kWh) eur.
Na túto skutočnosť upozorňovali viacerí vrcholoví manažéri v automobilovom priemysle. Napríklad predseda Dozornej rady Volkswagenu Hans Dieter Pötsch. „Mame jasný cieľ sprístupniť elektromobily širokému okruhu obyvateľstva, to znamená, aby boli cenovo dostupné. Súčasná cenová hladina však nemôže zostať rovnaká, pokiaľ budú autá vybavené elektromotormi. Najmä tie v segmente malých osobných áut. Vzniká otázka, či si ľudia s nízkymi príjmami budú vôbec môcť kúpiť také vozidlo.“ Pritom Pötsch priznal, že v budúcnosti nebude k elektroautám žiadna iná alternatíva.