Euro NCAP: Po päť hviezd pre Evoque aj C5 Aircross. Francúz ale s podmienkou

Druhé tohtoročné kolo crashtestov Euro NCAP prinieslo výsledky len dvoch nových modelov. No zato z triedy, na ktorú majú zákazníci v posledných rokoch zaostrené. Dve SUV, Citroën C5 Aircross a Range Rover Evoque, nesklamali. Majú po päť bezpečnostných hviezdičiek. Francúzsky príspevok však s podmienkou príplatkového systému monitorovania cyklistov.

17.04.2019 12:00
debata
Citroën C5 Aircross dosiahol päť hviezdičiek... Foto: Euro NCAP
Euro NCAP - Citroën C5 Aircross Citroën C5 Aircross dosiahol päť hviezdičiek len vo verzii vybavenej detekciou cyklistov. Bez nej má štyri. Euro NCAP vidí isté rezervy aj v oblasti ochrany dospelých.

Tento rok sa v Bruseli príliš nesnažia. Je polovica apríla a z laboratórií Euro NCAP prišli zatiaľ výsledky nárazových skúšok len piatich nových modelov. Vo februári to boli tri a v druhom kole, ktoré zverejnilo bezpečnostné konzorcium pred pár dňami, tu máme dva. Aspoň že zničujúce skúšky absolvovali zástupcovia momentálne najžiadanejšej triedy SUV – Citroën C5 Aircross a novučičký Range Rover Evoque. Výsledky nepriniesli žiadne veľké prekvapenia. Citroën však doplatil na neúplnú bezpečnostnú výbavu. Má síce autonómne brzdy aj monitoring jazdných prúdov, ale detekcia cyklistov je u neho za príplatok. Preto tu máme dvojité hodnotenie.

Výsledky Euro NCAP (apríl 2019)

Model Hviezdičky Dospelí Deti Chodci Asist. systémy
Citroën C5 Aircross 4 87 % 86 % 58 % 75 %
Citroën C5 Aircross (Safety Pack) 5 89 % 86 % 67 % 82 %
Range Rover Evoque 5 94 % 87 % 72 % 73 %

Francúzske SUV získalo bez tohto systému štyri hviezdičky. Za ochranu dospelých má 87 %. Pri čelnom náraze so 40-percentným prekrytím bola mierne ohrozená pravá noha vodiča. Pri náraze celou prednou časťou ukázal Aircross slabiny pri ochrane hlavy spolujazdca. Bola medzná. Podobne to bolo pri ochrane hrudníka vodiča pri náraze na stĺp. Za ochranu detí dostalo francúzske SUV 86 %. Väčšina percent išla dole z dôvodu slabej ochrany krku 10-ročného dieťaťa. Väčšie problémy však robili Aircrossu chodci, za ktorých získal len 58 %. Tradične z dôvodu príliš pevnej zóny v oblasti predných stĺpikov. Za asistenčné systémy si C5 Aircross vyslúžil 75 %.

Nový Range Rover Evoque nenechal nič na náhodu.... Foto: Euro NCAP
Euro NCAP - Range Rover Evoque Nový Range Rover Evoque nenechal nič na náhodu. Má nielen detekciu cyklistov, ale aj aktívnu kapotu a airbag pre chodcov. Tieto prvky dnes hrajú v celkovom hodnotení významnú rolu.

Práve hodnotenie tejto kategórie bez prítomnosti detekcie cyklistov malo za následok strhnutie jednej hviezdičky. Ak si však za tento prvok aktívnej bezpečnosti priplatíte, okamžite sa zdvihne hodnotenie ochrany dospelých na 89 %, chodcov na 67 % a asistenčných systémov na 82 %. A to už stačí na zisk plného počtu hviezd. V Britskom Land Roveri preto nenechali nič na náhodu. Nový Evoque je vybavený v sérii autonómnymi brzdami s detekciou chodcov aj cyklistov, monitoringom jazdných prúdov aj aktívnou prednou kapotou s airbagom, ktorý sa rozvinie v oblasti čelného okna.

Potom neprekvapí, že Evoque nemal prakticky slabé miesto. Za dospelých dostal 94, za deti 87, za chodcov 72 a za asistenčné systémy 73 %. Päť hviezdičiek mu tak uniknúť nemohlo.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Euro NCAP #Range Rover Evoque #Citroën C5 Aircross
Články podľa značiek