Za čo 'letia' Nemci najviac z STK? Najnovšie za emisie!

29.04.2019 10:00

Nemecká sieť technických kontrol GTÜ zverejnila najčastejšie dôvody, pre ktoré neprejdú nemeckí vodiči technickou kontrolu. Karty zamiešala nová metodika merania výfukových emisií.

V Nemecku sa od vlani overuje funkčnosť...
V Nemecku sa od vlani overuje funkčnosť systémov na úpravu emisií priamo analýzou výfukových plynov. Doteraz to platilo len pre staré autá vyrobené pred rokom 2006. Okamžite sa ukázali problémy. Paradoxne, test nezahŕňa meranie emisií oxidov dusíka (NOx), ktoré boli dôvodom aféry Dieselgate. Autor: GTÜ

Povinné technické kontroly vozidiel nevykonáva v Nemecku len sieť „estékáčok“ TÜV, ale aj spoločnosti Dekra, KüS či GTÜ. Práve posledná z menovaných zverejnila najnovšie údaje, ktoré sa týkajú najčastejších porúch, pre ktoré neprejdú kontrolované vozidlá prehliadkou. Nie je ich málo. Neúspešných bolo vlani až 38 % z približne 3,6 milióna áut, ktoré sa dostavili na nemecké stanice STK. Ich majitelia sa s ním nemôžu vrátiť na cesty, kým poruchy neodstránia. Zaujímavejšie sú však dôvody pozitívnych nálezov. Rebríček najčastejších porúch sa totiž náhle zmenil. Ako mávnutím čarovného prútika.

Posledné roky, či skôr desaťročia, boli na čele dôvodov neúspešných prehliadok svetlá. Lenže nové xenónové a najmä diódové reflektory už ukázali svoje kvality. Na čelo sa tak prebojovali iné dôvody. A to najmä po tom, čo sa vlani zmenila metodika kontroly emisií. Ešte do roku 2017 sa overovala funkčnosť systémov na úpravu plynov u áut vyrobených po roku 2006 len prostredníctvom diagnostiky. Ak elektronika vozidla nehlásila žiaden problém, nález bol negatívny. Od roku 2018 sa však emisné parametre overujú priamo z výfukov, teda ja pri mladších autách.

A zrazu sa ukázalo, že až 27 % vozidiel, ktoré prehliadkou neprešli, majú problém práve s antiemisnými systémami. Až po nich nasleduje svetelná technika (25 %), brzdové systémy (14 %) a podvozky (13,4 %). Experti GTÜ to pripisujú aj starnutiu nemeckého vozového parku. Priemerný vek nemeckých áut narástol na 9,4 roka. S tým sa samozrejme zvyšuje aj pravdepodobnosť častejších porúch. Tie v oblasti emisií sú však pre vodičov zvlášť nepríjemné. Ich odstránenie môže byť totiž veľmi drahé. Stačí spomenúť ceny katalyzátorov či časticových filtrov.

Najčastejšie dôvody neúspešných technických prehliadok

Oblasť poruchy Podiel
1. Emisné a výfukové systémy 27 %
2. Svetelná technika 24,9 %
3. Brzdová sústava 14,2 %
4. Kolesá, pneumatiky, nápravy 13,4 %
5. Šasi, rám, konštrukcia karosérie 7,8 %

Na ktorých desať vecí by ste pri STK nemali zabudnúť? Pozrite si video.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#technické kontroly #STK #Nemecko #GTÜ
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
29. 4. 2019zdraženie1.272 €zdraženie1.411 €
22. 4. 2019zlacnenie1.259 €1.389 €
15. 4. 2019zdraženie1.260 €zdraženie1.389 €
8. 4. 2019zdraženie1.250 €zdraženie1.369 €
1. 4. 20191.241 €zdraženie1.344 €
25. 3. 2019zdraženie1.241 €zdraženie1.322 €
18. 3. 2019zlacnenie1.240 €zdraženie1.301 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk