SUV stoja v posledných dvoch rokoch dokonca za zvýšením priemernej spotreby áut. Pritom Brusel aj automobilky sa snažia robiť opatrenia, ktoré majú viesť presne opačným smerom. Zákazníkom to však neprekáža, pritom sú to práve oni, ktorí negatíva SUV cítia v peňaženkách najviac. A nejde o drobné, ako ukazuje britský spotrebiteľský magazín Which?. Ten porovnal ročné náklady na palivo majiteľov bežných áut a majiteľov SUV. A to v rôznych triedach. Vychádzal pritom z priemerne ročne najazdených 9 700 míľ, čo je približne 15 600 km a nie je ďaleko ani našim pomerom.
Pri malých autách sú síce rozdiely najmenšie, ale nie zanedbateľné. Kým napríklad vlastníci Fordu Fiesta alebo Volkswagenu Polo minú na palivo ročne 1 092 libier, čo je 1 260 eur, tí, čo dali prednosť Renaultu Captur alebo prémiovému Audi Q2, zaplatia na čerpacích staniciach o 130 libier (150 €) viac. Možno sa to nezdá veľa, ale sú to povedzme dve plné nádrže, s ktorými môžete absolvovať ďalších 1 500 km jazdy. Pochopiteľne, úmerne s veľkosťou porovnávaných tradičných áut a SUV sa tento rozdiel len a len zväčšuje.
Keď Which? postavil na „váhy“ Hondu Civic alebo VW Golf a na druhú stranu dal BMW X1 či Volvo XC40, rozdiel v ročných nákladoch na palivo vzrástol na 154 libier (178 €). A pri takej Kii Sportage a Peugeote 5008 sa už bavíme o 200 librách (231 €), ktoré minú majitelia športovo-úžitkových áut v podstate zbytočne. A ešte viac sa nožnice roztvoria pri veľkých SUV. Majitelia Volva XC90 alebo BMW X5 preplatia na palive až 409 libier (475 €) v porovnaní s majiteľmi klasických kombi BMW 5 Touring alebo Volva V90.
Dobre nevychádzajú SUV ani v porovnaní s triedou MPV, hoci tá tiež nepatrí aerodynamikou a hmotnosťou práve medzi najlepšie. Which? tvrdí, že kto šoféruje namiesto veľkého SUV napríklad VW Sharan alebo Ford Galaxy, ušetrí ročne 331 libier (383 €). To je niekoľko tisíc kilometrov navyše. Zdá sa však, že zákazníkom je to tak trochu ľahostajné. Vyššie náklady im stoja za výhody SUV, medzi ktorými je napríklad lepší výhľad, pohodlnejšie nastupovanie, pocit vyššej bezpečnosti, schopnosť zdolávať terén a v prípade verzií s pohonom oboch náprav aj lepšia trakcia na mokrých či zasnežených cestách.