Edmunds: Ktoré značky majitelia 'milujú' a ktoré nie? Tu je odpoveď

Vernosť zákazníkov je veľkou výhodou, ale rozhodne nie samozrejmosťou. Kým k Toyote či Subaru sa vracia viac ako 60 % majiteľov ich áut, taký Fiat príde o 80 % ľudí, ktorí ho už mali.

26.07.2019 06:00
debata (2)
Štatistika Loyalty Report mapuje 13,9 milióna... Foto: iSeeCars
Vodič Štatistika Loyalty Report mapuje 13,9 milióna predajov nových mainstreamových áut v období od roku 2008 do roku 2018.

Čo je najlepšou vizitkou pre automobilku? Ak sa jej zákazníci pri výmene auta opäť rozhodnú pre model toho istého výrobcu. Je to neklamný znak toho, že so svojou predošlou kúpou boli nadmieru spokojní. Inak by volili konkurenciu. Vernosť klientely je pre značku veľkou výhodou, ale rozhodne nie samozrejmosťou. Ukazuje to aj prieskum Loyalty Report 2018 analytickej spoločnosti Edmunds, ktorá zmapovala 13,9 milióna predajov nových mainstreamových áut v USA v období od roku 2008 do 2018, teda za celú dekádu. Zamerala sa práve na vernosť zákazníkov – podiel ľudí, ktorí pri opätovnej kúpe nezmenili výrobcu.

Toyota je nielen jedným z najúspešnejších a... Foto: Toyota
Toyota-Corolla EU-Version 2014 Toyota je nielen jedným z najúspešnejších a najväčších výrobcov áut na svete, ale aj tým, ktorý si dokáže udržať svojich klientov. Až 63 % zákazníkov Toyoty si opäť kúpi Toyotu.

Výsledkom je rebríček od značiek s najvyššou lojalitou klientov až k tým, ktoré o zákazníkov prichádzajú. Ide síce o štatistiku spoza Atlantiku, ale väčšinu daných značiek poznáme aj v Európe. Kvalita je pritom ich globálnou normou, takže nie je vylúčené, že podobne by to dopadlo aj na starom kontinente. Na škodu veci je len to, že rebríček neobsahuje prémiové značky a značky, ktoré v USA neoperujú. Napríklad Renault, Peugeot alebo Citroën. Víťaza však dobre poznáme. A ani neprekvapí. Do dílerstiev Toyoty sa totiž vracia neuveriteľných 63 % zákazníkov. To nebude iste náhoda. Toyota sa môže takouto vernosťou navyše chváliť dlhodobo. A rastie.

Hanbu si urobil v najnovšom prieskume Loyalty... Foto: Fiat
Fiat 500S - 2016 Hanbu si urobil v najnovšom prieskume Loyalty koncern FCA (Fiat Chrysler). Na chvoste rebríčka má hneď tri značky vrátane Fiatu, ktorý prichádza o 78 % svojich zákazníkov.

Nasleduje druhé Subaru (61 %), ktoré si za desať rokov polepšilo až o 16 %, a za ním tretia japonská značka Honda (60 %). Najúspešnejšími domácimi značkami sú RAM a Chevrolet. Prvú päťku uzatvárajú Kórejčania – Hyundai a Kia. Stále viac ako s 50 % lojalitou. A ktoré značky celkom prepadli? Úplný chvost rebríčka patrí Chrysleru, ktorý si udrží len 16 % zákazníkov. Ostaní utekajú po prvej skúsenosti rýchlo preč. A podobne je to so Smartom a s Dodge s len 19 % vernosťou. Len čosi nad 20 % zotrvaných klientov vykazujú Mitsubishi a Fiat. Pre koncern FCA to veru nie je dobrá vizitka. V poslednej päťke má totiž hneď tri značky.

Značky s najväčšou vernosťou

Poradie Značka Podiel verných zákazníkov
1. Toyota 63 %
2. Subaru 61 %
3. Honda 60 %
4. – 5. RAM 54 %
4. – 5. Chevrolet 54 %

Značky s najnižšou vernosťou

Poradie Značka Podiel verných zákazníkov
1. Chrysler 16 %
2. – 3. Smart 19 %
3. – 3. Dodge 19 %
4. Mitsubishi 21 %
5. Fiat 22 %

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #spoľahlivosť áut #Edmunds #Loyalti Report #vernosť zákazníkov
Články podľa značiek