Jaguar I-Pace: Najlepšie auto roka má problém v losom teste!

18.10.2019 19:00

Akoby to nestačilo. Aktuálne svetové a európske auto roka nielenže nenapĺňa očakávané odbytové čísla, ale neexceluje ani v prudkom vyhýbacom manévri.

Elektrický Jaguar I-Pace prekvapil v losom...
Elektrický Jaguar I-Pace prekvapil v losom teste nesprávnou činnosťou trakčnej elektroniky. Počas prudkého vyhýbacieho manévru sa mu zablokuje predné koleso na vonkajšej strane zákruty. Autor: km77

Jaguar I-Pace, prvý čisto elektrický model Jaguaru, to mal namierené k hviezdnej kariére. Ešte pred začiatkom produkcie automobilka tvrdila, že má na stole 25 000 záväzných objednávok. Navyše sa I-Pace podaril husársky kúsok – získal súčasne dva najprestížnejšie automobilové tituly. Je aktuálnym svetovým aj európskym autom roka. Zdalo sa, že jeho úspech je zaručený. Reálne odbytové čísla však nakoniec očakávania nepotvrdili. Vlani sa z najlepšieho auta roka nepredalo ani 7 000 áut a ani súčasný rok nedáva automobilke veľa nádejí na optimizmus.

V Európe si I-Pace, ktorý prišiel na trh v apríli, našiel do konca augusta necelých 7 000 zákazníkov, no ešte menej v USA. Tam ani v jednom jedinom mesiaci neprekročili registrácie 250 kusov. V auguste a septembri to bolo dokonca len po 160 kusov. Veľká nádej Jaguaru pre budúcnosť tak nedokáže konkurovať žiadnemu z modelov Tesly. Tak napríklad Tesla X hlásila v USA vlani 26 100 registrácií a v tomto roku do septembra 14 000. Teraz sa však bude musieť I-Pace vyrovnať s ďalšou komplikáciou. Elektrický crossover si totiž vzali na mušku experti na losie testy. A nemajú príliš dobré správy.

Prudký vyhýbací manéver, ktorý I-Pace absolvoval podľa metodiky webu km77, kde sa považuje rýchlosť 77 km/h za priemer, nezvládol. Vyznačenou dráhou nedokázal prejsť bez poškvrny ani pri rýchlosti 76, ani 75, ani 74 km/h. Úspešný bol, až keď sa vstupné tempo znížilo na 73 km/h, ale aj to so značným zaváhaním. Neskúsený vodič by asi nemal šancu vyhnúť sa bezpečne zvieraťu, ktoré sa náhle ocitne na ceste. Samozrejme, I-Pace je ťažkým elektromobilom, takže náhle manévre nie sú jednoduché, ale zas ide skôr o zvýšený hatchback, ako o skutočné SUV s vysoko umiestneným ťažiskom.

Problém bol niekde inde. Experti síce ocenili dobre naladený podvozok, no ostali prekvapení činnosťou trakčnej elektroniky. V krízovej situácii sa totiž I-Pace nakrátko zablokuje viac zaťažené predné koleso, teda to na vonkajšej strane zákruty a ABS nereaguje dostatočne pohotovo. Výsledným efektom sú sily, ktoré stáčajú vozidlo presne v opačnom smere, ako by si v tej chvíli prial vodič. I-Pace tak bezmocne pokračuje v nesprávnej trajektórii. Na vine bude teda skôr elektronika ako samotný hardvér.

Jaguar
		I-Pace -
		2018
Jaguar
		I-Pace -
		2018
+26Jaguar I-Pace -
		2018

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Jaguar I-Pace #Jaguar
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
21. 10. 20191.242 €zdraženie1.316 €
14. 10. 20191.242 €zlacnenie1.315 €
7. 10. 2019zdraženie1.242 €zlacnenie1.321 €
30. 9. 2019zlacnenie1.233 €zlacnenie1.328 €
23. 9. 2019zdraženie1.241 €zdraženie1.334 €
16. 9. 2019zdraženie1.217 €zlacnenie1.321 €
9. 9. 2019zlacnenie1.214 €zlacnenie1.322 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR