Zdá sa, že kauza airbagov Takata, ktoré majú na svedomí 24 smrteľných a 260 vážnych zranení, nemá konca. Svedčí o tom aj najnovší vývoj v Austrálii, čo však neznamená, že nemôže prerásť jej hranice. Austrálske zastúpenie BMW totiž požiadalo 12 663 zákazníkov, ktorí si kúpili BMW radu 3 (E46) vyrobené v rokoch 1997 až 2000, aby okamžite prestali používať svoje autá. To je veľmi neštandardné, pretože pri bežných zvolávacích akciách sú majitelia vyzvaní, aby sa dostavili do servisov, nie aby svoje autá odstavili.
Situácia je teda vážna. Vo svojom bezpečnostnom bulletine automobilka žiada majiteľov postihnutých vozidiel, aby bezodkladne kontaktovali najbližšieho predajcu BMW alebo zavolali na tiesňovú linku BMW Austrália. Inštruuje ich, aby v žiadnom prípade nejazdili s vozidlom do servisu, pretože ich vozidlá budú odtiahnuté alebo technik príde priamo k majiteľovi. Existuje podozrenie, že tieto exempláre sú vybavené bezpečnostnými vankúšmi Takata, ktoré majú spojitosť s dvoma vážnymi prípadmi, z toho jedným smrteľným, v priebehu posledných troch mesiacov.
Hrozí, že počas nárazu u nich dôjde k prasknutiu a vymršteniu kovových úlomkov. Zlou správou je, že doteraz neboli airbagy Takata série NADI typu 5AT považované za nebezpečné. Preto sa áut, ktoré nimi boli vybavené, netýkala žiadna z doteraz uskutočnených zvolávacích akcií. Navyše je vysoko pravdepodobné, že sa nachádzajú v oveľa väčšom počte vozidiel. Pavučina totiž vedie aj do Japonska a USA. Pritom podľa nemeckej automobilky nebudú náhradné airbagy pre tieto autá, keďže ide o staršie ročníky, k dispozícii skôr ako o osemnásť mesiacov.
To znamená, že postihnutí majitelia nebudú môcť používať svoje autá najmenej rok a pol. BMW bude mobilitu klientov riešiť zapožičaním náhradného auta, vykúpením starého alebo dokonca poskytnutím pôžičky na nové, či preplácaním alternatívnych druhov dopravy vrátane taxíkov, až kým sa situácia nevyrieši. Uvidíme, či kauza neprerastie na ďalšie kontinenty. Je totiž málo pravdepodobné, že by autá tej istej série boli v rôznych regiónoch vybavené odlišnými airbagmi, keď schádzali v rovnakom čase z rovnakých výrobných liniek.
To, že boli vozidlá s problémovými airbagmi Takata identifikované aj v USA, navyše nasvedčuje, že nejde len o verzie s pravostranným riadením pre Austráliu a Japonsko, ktoré by teoreticky mohli byť vybavené inou sériou bezpečnostných vankúšov. Razantnosť postupu BMW je síce neštandardná, ale rozhodne je namieste a svedčí o serióznom prístupe automobilky k ochrane svojich zákazníkov. Pripomeňme, že doteraz bolo z dôvodu nebezpečných airbagov japonskej spoločnosti Takata zvolaných do servisu na celom svete už viac ako 35 miliónov vozidiel.