
Začiatkom novembra BMW pristúpilo k neštandardnému kroku. V Austrálii informovalo 12 633 majiteľov BMW radu 3 (E46), vyrobených v roku 1997 až 2000, aby okamžite prestali svoje autá používať a obrátili sa na miestne zastúpenie automobilky. Išlo o reakciu na dve nehody z posledných troch mesiacov, z ktorej jedna sa skončila fatálne a druhá s ťažkým zranením. Dôvodom boli opäť nebezpečné airbagy japonskej spoločnosti Takata. Zvolávaciu akciu síce BMW odštartovalo už v roku 2014, teda necelý rok po odhalení škandálu, a všetky airbagy vymenilo, problém bol však v tom, že spomenuté nešťastia súviseli so sériou NADI 5AT, ktorá bola až doteraz považovaná za bezpečnú.
Majiteľom austrálskych exemplárov BMW odporučilo, aby počas obdobia, kým ich autá neopraví, využívali náhradné autá, ktoré im poskytlo, taxíky alebo verejnú dopravu, pričom prisľúbilo, že všetky náklady im uhradí. Zároveň však oznámilo, že náhradné airbagy, keďže ide o naozaj staré vozidlá, budú k dispozícii najskôr za 18 mesiacov. Preto nemecká automobilka navrhla majiteľom aj možnosť zľavy na nové vozidlo a tiež výkup toho starého. A to sa práve deje. „Áno, skutočne sme už niekoľko áut vykúpili. Nemôžem však povedať o koľko vozidiel ide, s každým zákazníkom rokujeme individuálne,“ povedal šéf austrálskeho zastúpenia Vikram Pawah. Ukazuje to, s akou vážnosťou BMW k problému pristúpilo.
A čo sa stane s vykúpenými autami? To zatiaľ Pawah nespresnil. Vzhľadom na vysoký vek áut, z ktorých najmladšie majú 19 rokov, sa už pravdepodobne oprava a predaj neoplatia. S najväčšiu pravdepodobnosťou zamieria na šrotovisko. Otázkou ostáva, či škandál neprerastie aj mimo Austrálie. Autá s podobnými airbagmi sa totiž objavili aj v Japonsku či v USA. Podľa Takaty majú problém najmä v regiónoch s horúcou a vlhkou klímou. Hrozí, že počas nárazu dôjde k prasknutiu airbagu a vymršteniu kovových úlomkov.