
Na mušku si vzala pikap Mitsubshi L200, ktorý je vôbec najpredávanejším pikapom v Chile a veľkej popularite sa teší aj v ďalších juhoamerických štátoch. Bežne sa tam však predáva bez bezpečnostných vankúšov. Sú len za príplatok. To síce znižuje jeho cenu, lenže v prípade nárazu to môže mať pre posádku fatálne následky. Pritom tamojší díleri často argumentujú, že L200 žiaden airbag nepotrebuje, pretože všetko zvládne robustná štruktúra skeletu. Čelný crashtest pri rýchlosti 64 km/h však dokazuje čosi celkom iné. Hlava figuríny vodiča sa počas nárazu dostala do priameho kontaktu s volantom a spolujazdcovi zas hrozil úraz krčnej chrbtice. Za ochranu dospelých tak juhoamerické L200 nedostalo ani jednu hviezdičku.
Za ochranu detí síce získalo dve hviezdičky, no Latin NCAP kritizuje neprítomnosť príchytiek detských sedačiek Isofix či absenciu predpínača bezpečnostného pásu na strednom zadnom sedadle. Mitsubishi už na tento test zareagovalo a oznámilo, že jeho pikap dostane v modelovom roku 2020 dva čelné airbagy aj predpínače bezpečnostných pásov. Podobne nízku ochranu ukázali pred časom aj testy niektorých automobilov značiek Nissan, Volkswagen, Renault alebo Toyota, určených pre africký alebo indický trh. Organizácia Global NCAP preto tlačí na výrobcov, aby dodávali airbagy ako štandard na všetkých svetových trhoch, aj tam, kde to miestna legislatíva nevyžaduje.