Mercedes-Benz CLA v losom teste prekvapil. Ale nestabilitou

07.04.2020 16:00

Od kompaktného 4-dverového kupé s nízkym ťažiskom by ste asi čakali, že losím testom prejde ako nôž maslom. Nestalo sa. Vyhýbací manéver zvládol Mercedes-Benz CLA bezpečne len pri rýchlosti 66 km/h.

Kupé CLA v losom teste veru nezahviezdilo. Aj...
Kupé CLA v losom teste veru nezahviezdilo. Aj rýchlosť 68 km/h bola nad jeho sily. Autor: KM77

Mercedes-Benz si na test stability pri prudkom vyhýbacom manévri dáva dobrý pozor. Práve takzvaný „losí test“ bol totiž osudný prvej generácii triedy A. Novinárom švédskeho magazínu Teknikens Värld sa v roku 1997 podarilo otočiť na strechu vtedy nový stutgartský ultrakompakt a ukázať, že trpí výraznou nestabilitou. Automobilke po tejto blamáži neostávalo nič iné, než upraviť podvozok a do áčka namontovať v sérii stabilizačný systém ESC. Vtedy to bola úplná novinka, ktorou sa mohla pýšiť len vlajková loď triedy S. Teraz sa ale história opakuje. Čosi v Stuttgarte zanedbali.

Do rúk expertom na losie testy, španielskemu kanálu KM77, sa totiž dostalo do rúk Mercedes-Benz CLA – krásne 4-dverové kupé. Od auta tohto typu s nízkou hmotnosťou, nízkym ťažiskom, ľahkým benzínovým 4-valcom s objemom 1,3 litra a obutým na nízkoprofilových pneumatikách by ste očakávali nielen bezproblémový priebeh testu, ale dokonca excelentné hodnoty rýchlostí, ktorými je schopné zvládnuť trať vyhýbacieho manévra. Nestalo sa. Kompaktné kupé preukázalo výraznú nedotáčavosť. Test zvládlo bez dotyku s kužeľmi pri rýchlosti len 66 km/h. Aj to po niekoľkých pokusoch, keď sa za volantom vystriedali traja testovací jazdci.

Stačilo zvýšiť rýchlosť o dva kilometre za hodinu, teda na 68 km/h a áčko už porušilo trajektóriu trate. Pri rýchlosti 76 km/h bolo auto pri prudkom vybočení prakticky nezvládateľné. Zaujímavé je, že KM77 vyskúšalo na tej istej trati aj ťažšiu kombi verziu CLA Shooting Brake s dvojlitrovým naftovým motorom. A tá si viedla o čosi lepšie. Používala pritom rovnaké 19-palcové disky a pneumatiky Bridgestone Turanza T005 s profilom 225/40. V jej prospech však hralo nezávislé zavesenie zadných kolies na rozdiel od torznej priečky v benzínovom CLA so základným motorom.

Automobilka na výsledky testu zatiaľ nereagovala. Len pre zaujímavosť spomeňme, že také SUV-kupé Audi Q8 s hmotnosťou až 2 200 kg zvládne prejsť testovacou dráhou v rýchlosti 80 km/h. Rekord však doteraz drží auto, ktoré sa už dávno nevyrába. Je ním Citroen Xantia Activa V6, ktorá bez straty bodu absolvovala losí test pri rýchlosti 85 km/h! Xantia tým „vyprášila“ aj takých velikánov ako napríklad Audi R8 V10 plus, McLaren 675 LT, Porsche 997 GT3 alebo Mercedes – AMG GT S, čo je priam neuveriteľné.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Mercedes-Benz CLA #Mercedes-Benz #Mercedes #Losí test
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek