TÜV Report 2020: Toto je 10 bezproblémových kombi z ‘bazára‘

17.04.2020 06:00

Svetu vládnu SUV, ale ani kombi nie sú pre rodiny na zahodenie. Navyše sú lacnejšie, a to aj vtedy, ako ich kúpite z druhej ruky. Týchto desiatich sa báť naozaj nemusíte. Potvrdzujú to výsledky spoľahlivosti preverené nemeckými stanicami technických kontrol.

Vlani prešlo nemeckými stanicami technických...
Vlani prešlo nemeckými stanicami technických kontrol organizácie TÜV približne deväť miliónov áut. Zastúpených bolo 237 modelov. Vybrali sme z nich 10 bezproblémových kombi. Autor: TUV

Každoročne prejdú nemeckou sieťou technickej kontroly TÜV milióny áut. Z nich vzniká aj známy rebríček spoľahlivosti TÜV Report. Vlani zachytil približne deväť miliónov vozidiel v ktorých sa objavilo 237 modelov. Zoradené boli na základe podielu áut daného modelu, ktoré technickou kontrolou neprešli z dôvodu vážnejších nedostatkov. A i keď má TÜV Report svojich odporcov, pretože nezachytáva poruchy, ktoré nie sú na zozname sledovaných položiek kontroly, nezohľadňuje počet najazdených kilometrov či nerozdeľuje autá na firemné a súkromné, jehovýsledky sú už roky rešpektovaným kritériom pri výbere jazdených áut.

Vozidlá sú v štatistike delené len podľa veku. Od najmladších, ktoré majú dva až tri roky, a ž po najstaršie s vekom desať až jedenásť rokov. Tentoraz sme z nej pre vás vybrali 10 najspoľahli­vejšie modelov s karosériou kombi, a to bez ohľadu na vek. Niektoré začali schádzať z liniek pred rokom 2010 a niektoré sa prestali vyrábať len nedávno. Všetky však majú najazdených minimálne 60 000 kilometrov, aby sme vylúčili výhodu nových áut, a spája ich nadpriemerná spoľahlivosť. Podiel závažných porúch sa pri nich pohyboval od 3,4 po 5,1 %. Rebríčku vládnu najmä nemecké prémiové značky. No nájdeme tu aj Toyotu, Mazdu či Hyundai.

Poobzerať sa po spoľahlivom kombi nie je rozhodne zlý nápad. Svetu síce vládnu módne SUV, ale kombi im veľkosťou kufra rozhodne konkurujú, a pritom majú aj svoje výhody. Sú napríklad ľahšie, majú nižšiu spotrebu paliva a sú tiež lacnejšie. Platí to aj v prípade, ak sa rozhodujete pre kombi z druhej ruky. Samozrejme, kúpa ojazdeného auta so sebou prináša riziká, ale v prípade týchto desiatich modelov je veľká pravdepodobnosť, že vám bez veľkých dodatočných investícií budú slúžiť ešte celé roky.

1. Mercedes-Benz C Touring (W204) – podiel važnych porúch 3,4

Roky výroby: 2007 – 2014

Prémiové kombi strednej triedy ponúka kufor s...
Prémiové kombi strednej triedy ponúka kufor s objemom 1 500 litrov. Je veľmi odolné proti bežným poruchám a tiež korózii. Najväčšou slabinou sú občasné poruchy zavesenia kolies a v brzdovom systéme. Autor: Mercedes-Benz

2. Audi A6 Avant (4G) – podiel vážnych porúch 3,5

Roky výroby : 2011 – 2018

Prémiové kombi vyššej triedy odvezie až 1 680...
Prémiové kombi vyššej triedy odvezie až 1 680 litrov nákladu. Keďže ide o relatívne nový model, nepreukazuje žiadne zásadné nedostatky. Autor: Audi

3. Audi A4 Avant (B8) – podiel vážnych porúch 3,7

Roky výroby: 2007 – 2015

Prémiové kombi strednej triedy má kufor s...
Prémiové kombi strednej triedy má kufor s objemom 1 430 litrov. Napriek vysokému počtu najazdených kilometrov nemá táto generácia A4 žiadne zásadné nedostatky. Autor: Audi

4. Mercedes-Benz E Touring (W212) – podiel vážnych porúch 4,1

Roky výroby : 2009 – 2016

Prémiové kombi vyššej strednej triedy  má pod...
Prémiové kombi vyššej strednej triedy má pod zadným vekom rekordných 1 950 litrov. Jediným chronickým problémom sú poruchy parkovacej brzdy. Autor: Mercedes-Benz

5. Mazda 6 Wagon (GH) – podiel vážnych porúch 4,2

Roky výroby: 2008 – 2012

Japonské kombi strednej triedy sa rozhodne...
Japonské kombi strednej triedy sa rozhodne nemusí hanbiť za kufor s objemom 1 791 litrov. Je zaujímavé, že napriek povesti slabej antikoróznej úpravy táto generácia s hrdzou problém nemá. Autor: Mazda

6. Toyota Auris Touring Sports (E18) – podiel vážnych porúch 4,4

Roky výroby: 2012 – 2019

Japonské kombi nižšej triedy odvezie 1 658...
Japonské kombi nižšej triedy odvezie 1 658 litrov nákladu. Vyniká vysokou spoľahlivosťou, nevynímajúc hybridné verzie. Autor: Toyota

7. Opel Astra Sports Tourer (J) – podiel vážnych porúch 4,6

Roky výroby: 2009 – 2015

Nemecké kombi nižšej strednej triedy má pod...
Nemecké kombi nižšej strednej triedy má pod zadným vekom 1 550 litrov pre batožiny. Občasné problémy súvisia s brzdovými kotúčmi, výfukovým systémom a zavesením kolies. Autor: Opel

8. Toyota Avensis Touring Sports (T 27) – podiel vážnych porúch 4,8

Roky výroby : 2009 – 2019

Japonské kombi strednej triedy má kufor s...
Japonské kombi strednej triedy má kufor s objemom 1 690 litrov. Občasné poruchy súvisia s osvetlením vozidla. Autor: Toyota

9. Volvo V60 – podiel vážnych porúch 5,0

Roky výroby: 2010 – 2018

Švédske kombi strednej triedy odvezie pomerne...
Švédske kombi strednej triedy odvezie pomerne skromných 1 241 litrov batožín. Občasné problémy súvisia s podvozkom. Inak je veľmi odolné a spoľahlivé. Autor: Volvo

10. Hyundai i30 Kombi (GD) – podiel vážnych porúch 5,1

Roky výroby: 2012 – 2017

Kórejské kombi nižšej strednej triedy odvezie 1...
Kórejské kombi nižšej strednej triedy odvezie 1 642 litrov nákladu. Druhá generácia patrí k vôbec najspoľahlivejším Hyundaiom. Klasickými slabinami sú problémy s osvetlením a vysokou spotrebou oleja. Autor: Hyundai

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Volvo #TÜV Report #Toyota #spoľahlivosť áut #Opel #Mercedes-Benz #Mazda #kombi #Audi
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek