Fiat a Chrysler čelia v USA žalobe. Predali vraj milióny chybných motorov

Na obrie pokuty nie je počas koronavírusu správny čas. No jedna koncernu FCA práve hrozí. A nejde o emisie. Skupinová žaloba majiteľov vozidiel Fiat, Chrysler či Jeep môže urobiť americko-talianskemu kolosu nielen vrásky na čele, ale aj poriadnu sekeru v „kase“.

07.05.2020 12:00
debata
Atmosférický benzínový 4-valec 2,4 TigerShark... Foto: FCA
FCA - motor 2,4 TigerShark Atmosférický benzínový 4-valec 2,4 TigerShark má vraj enormne vysokú spotrebu oleja a o jeho nedostatku vôbec neinformuje. Majitelia sú potom konfrontovaní s neočakávaným zlyhaním motora.

Žaloba, ktorú podali majitelia vozidiel zastúpení advokátskou kanceláriou Hagens Berman v Michigane, tvrdí, že koncern FCA predal vedome milióny áut s benzínovými motormi 2,4 TigerShark Multiair II s extrémne vysokou spotrebou oleja. Týkať sa to má modelov Fiat 500X (2017 – 2020), Fiat Toro (2014 – 2020), Jeep Cherokee (2017 – 2020), Jeep Compas (2015 – 2020), Jeep Renegade (215 – 2020), ale aj Chrysleru 200 (2013 – 2016) alebo Diodge Dartu (2016 – 2020). To by samo osebe nebolo až takým veľkým problémom, keby vozidlá signalizovali nedostatok maziva, ale presne to sa nedeje. Asi netreba vysvetľovať, čo to znamená.

Majitelia sa vo veľkom stretávajú s úplným a neočakávaným zlyhaním pohonných jednotiek. Doslova bez varovania. Ak sa vám to stane na diaľnici, križovatke alebo v horúcom letnom počasí kdesi v púšti, môže mať zastavenie motora vážne následky. „Je len otázkou času, kedy táto chyba povedie k smrteľnej nehode,“ domnieva sa právnik kancelárie Hagens Berman. Podľa nej FCA problém ignoruje a dokonca sa ho snaží utajiť. Napríklad úpravou technického manuálu, v ktorom tvrdí, že vysoká spotreba oleja je normálna. Pre majiteľov žiadajú právnici finančné odškodné aj náhradu za škody spôsobené týmto nedostatkom.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #pokuta #motor #Fiat #FCA #Fiat Chrysler #Fiat-Chrysler #TigerShark
Články podľa značiek