Auto má slúžiť vám a nie vy jemu. Lenže vždy to tak neplatí, rozhodne nie v týchto pätnástich prípadoch. Rebríček modelov zoradil britský magazín Carwow podľa frekvencie porúch a nákladnosti ich opráv. Vychádzal pritom z údajov poisťovne Warrany Wise, ktorá sa zaoberá poistením áut proti nečakaným poruchám po skončení garancie výrobcu. Takže si buďte istí, že nejde o nejaké subjektívne dojmy. Poisťovne dobre vedia, za čo platia, o to viac, o čo menej rady uhrádzajú šeky za opravy. Tieto ale boli naozaj mastné.
Aby nedošlo k náhodnému skresleniu, posudzoval Carwow len tie modely, ktoré boli zastúpené v štatistike Warranty Wise aspoň v sto exemplároch. Ich vek sa pohyboval od troch do desiatich rokov. To znamená, že sú stále aktuálnou ponukou pri kúpe auta z druhej ruky alebo v autobazároch. A ako to dopadlo? Medzi najmenej spoľahlivými a zároveň servisne najnákladnejšími autami sa to hemží nemeckými a britskými prémiovými modelmi. Neuniklo Audi, BMW, Mercedes-Benz ani Jaguar, Land Rover a Bentley.
Výnimkou sú len tri mainstreamové modely od Chevroletu, Fordu a prekvapujúco Mazdy. O to väčšia hanba, že ich nezachránila ani „výhoda“ nižších cien v servisoch v porovnaní s nemeckými značkami. Znamená to, že ich technické problémy sú naozaj rozsiahle a časté. A aj keď má každý rebríček svoje „muchy“, určite nepochybíte, ak pri hľadaní svojho jazdeného auta, týchto pätnásť vynecháte. Náklady za servis môžu totiž rýchlo zmraziť prvotnú radosť z naoko výhodnej kúpy.
1. Benetley Continental GT
Hriešne drahé 12-valcové kupé má chronické problémy s elektrickými systémami a motormi. Britsko-nemecká spolupráca sa v tomto prípade príliš nepodarila. Náklady za opravy sú pritom astronomické.
2. Audi A7
Štvordverové kupé z Ingolstadtu je rozhodne krásne auto, ale platiť účty za opravy jeho prevodoviek by ste veru nechceli. Ale toto je vraj len špička ľadovca.3. BMW X6
Dynamické SUV-Coupé prvej generácie vyprázdni veľmi rýchlo vašu peňaženku za drahé opravy motorov a elektrických systémov. Emócie vyprchajú.4. Porsche Cayenne
Porsche je síce synonymom kvality, ale rozhodne to neplatí o SUV Cayenne. Problémy má s elektroinštaláciou a motormi. Koncernovú spojitosť s Audi teda nezaprie.5. Chevrolet Captiva
Dnes už nevyrábané mainstreamové SUV má síce v bazároch lákavú cenu, no čo ušetríte pri kúpe, preplatíte za drahú opravu alebo výmenu prevodovky.
6. Range Rover Sport
Britské prémiové SUV je síce nabité technológiami, ale nie príliš spoľahlivými. Trápi ho podvozok aj motory. Prémiovej pozícii zodpovedajú aj sadzby v servisoch.
7. Jaguar XJ
Napriek pokročilému veku sa vlajkovej lodi Jaguaru nepodarilo odstrániť problémy s palivovým systémom a motormi. Tejto krásnej limuzíne sa radšej vyhnite.
8. Audi Q7
Nemecké prémiové SUV prvej generácie potrápi majiteľov najmä automatickou prevodovkou. To veru nie je lacná záležitosť.
9. Mazda CX-5
Konzervatívna japonská značka má dlhodobé problémy s koróziou, no v prípade tohto SUV sa k nim pridávajú aj problémy pod prednou kapotou.
10. Range Rover
Toto je najvyšší možný luxus, aký si môžete dopriať v teréne. Lenže účty za opravu podvozkov a motorov sú doslova nočnou morou majiteľov Range Roverov.
11. BMW X5
Rebríčku poruchovosti neušlo ani ďalšie nemecké prémiové SUV. Druhá generácia X5 totiž zlyháva v oblasti podvozkov a motorov.
12. Ford Galaxy
Jeden z mála mainstreamových modelov v rebríčku má chronické problémy s prevodovkou. Pre rodinný rozpočet tohto rodinného MPV to nie je dobrá správa.
13. Mercedes-Benz GL
Ak ste si mysleli, že automobilka zo Stuttgartu má u Britov imunitu, ste na omyle. Mercedes-Benz prispel svojim obrovským, dnes už nevyrábaným SUV GL. Achillovou pätou tohto modelu boli elektrické systémy.
14. BMW M4
Asi by ste to netipovali, ale táto mníchovská šelma má problémy najmä s brzdami. Tie v oblasti infotainmentu sú popritom malicherné.
15. Tesla S
Mnohí tvrda, že elektromobily sú jednoduchšie, a preto aj spoľahlivejšie. Lenže Tesla S dá zabrať vášmu účtu za opravy podvozkov a elektronických systémov.